4Kaffe
Gå en ekstra kilomenter for en kop ristet bønne vand med ekstra e... [...]
Digte · kultur, kaffe, ungdom
8 år siden
2Farven
Jeg sidder på klinkerne så alt virker større og benene ikke skal ... [...]
Blandede tekster · depression, smerte, hævn
8 år siden
4Elsk mig mindre
Elsk mig mindre når jeg stemmer på et andet parti og smil til mig... [...]
Digte · smerte, barndom, vrede
8 år siden
4Hende den sjove
Jeg har altid håbet med mig, men ingen griner. · Det er ellers tato... [...]
Digte · livets gang, ensomhed, venskab
8 år siden
6Hår
Dine øjenbryn ligner kæmpe buske. · Skal jeg plukke dem igen? · Barbe... [...]
Digte · kulturkritik, virkelighed, livet
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Helena Maria Gulayan Carlson (f. 1994)
Gå en ekstra kilomenter for en kop ristet bønne vand med ekstra eksotiske bønner.
Tvinger den første kop ned med et smil foran bedstemor når hun tilbyder det.
Brug syv teskefuld sukker og en skvat mælk for at gøre smagen mildere.
Hør debatten om hvad det siger om en som menneske, hvad der er bedst af varianter, med eller uden, pynt og krymmel?

Nej nu strammer du den vidst.

Lav kaffe på arbejdet og se kunders glæde når prisen er billigere end andre steder.
Kæmpe maskiner der er designet kun til det larmer og afbryder samtaler i caféen når bønnerne bliver knust men det er okay for det er jo derfor vi er her ikke?
Store firmaer der lever af det, kun det.

Næsten da, men er det andet ikke bare flødeskum på toppen af kransekagen? Ekstra, køb noget ekstra på vejen ud af Føtex, kan du stå for tilbudet på slik når dit barn skriger og de andre ikke vil kigge væk.

Du vågner til det om morgen og nogen drikker det, om det er dig eller hende fra dagen før som du slæbte med hjem fra byen, hvem gør ikke? Varm mælk men ikke for skummet og læg det i lag oven på med ekstra kakao på toppen tak, og to shots.

Det har jo været en lang dag. Din mors smil da du fortæller at du er begyndt at drikke det, og hun siger endelig, og hælder op til dig, du sluger nok tre kopper af det, er det begyndt at smage okay?
Drik det alene og indse at du nyder det nu.
Men to kopper er bedre end en.
Skal vi ikke tage en kop kaffe sammen en dag?
Man lover ikke noget når man byder en pige ud på en kop kaffe siger han, men håber inderst inde på at hun ved hvad han mener.
Fuck at at sige hvad man mener. Det er så meget flottere med lidt ekstra glitter.

Dog ikke i min kaffe, jeg fortrækker den sort og ekstra stærk.

Det er jo kalorie frit.
Forfatterbemærkninger
Et lidt fjollet digt om kaffekulturen

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/09-2015 00:02 af Helena Maria Gulayan Carlson (helenalovescake) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 343 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.