Jeg kan


8 år siden 3 kommentarer Kortprosa eksistens refleksion

8Bare en pige
Umiddelbart efter lussingen er jeg tom i hovedet. Jeg har så mang... [...]
Aforismer og gruk · relationer, eksistentielt, tabt lykke
7 år siden
2Dorthe som i Dorthea
En frossen sø, frosne tårer, frosne håb og frosne år. Jeg danser ... [...]
Noveller · filosofi, relationer
7 år siden
12En pille
Jeg tog en pille for at tømme tankerne · Jeg tog en til for at bliv... [...]
Digte · selvmord, kamp, tabt lykke
8 år siden
3Jeg kan
Jeg går med hastige skridt. Mine fødder følger rytmen som fylder ... [...]
Kortprosa · eksistens, refleksion
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simone Dahl (f. 1998)
Jeg går med hastige skridt. Mine fødder følger rytmen som fylder mine ører med musik. Jeg bliver forpustet og sætter hastigheden lidt ned, men tager så fart på igen. Jeg mærker mit hjerte slå hårdt og somme tider forestiller jeg mig at det springer ud af min brystkasse, som når der går hul på en ballon.
   Mange mener, at jeg ser selvoptaget ud når jeg går der i min egen verden, men for mig er det mit fristed. Et sted hvor jeg hverken behøves at smile med øjne eller mund, men det kan jeg hvis jeg har lyst. Her kan jeg suge kinderne ind og lave den trutmund, præcis som modellerne på en cat-walk gør. Jeg kan tage et skridt og føre benet på lige linje med det andet og vrikke lidt med hofterne, men jeg kan også gå ganske normalt og ase mine sko lidt hen ad jorden, men det vil jeg helst ikke, for så bliver mine sko slidte og jeg går altid med mine pæne støvler.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/12-2015 20:24 af Simone Dahl og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 169 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.