4Moon child
Hun blev født under månens hvide skær · en stille varm nat · straks k... [...]
Digte · datter, fremtid, fremtidshåb
3 år siden
2Nu eller aldrig
Tomhedens grå sjæl · flagrer rundt i stilhedens stue · desperationen ... [...]
Digte · parforhold
4 år siden
1Bagsiden af medaljen
Små kondisko · størrelse meget lille · stikker frem under det ru tæpp... [...]
Digte · fattigdom
5 år siden
2Fri som fuglen
Jeg har rejst jorden rundt og vandret i bjerge · men kun i tankerne... [...]
Digte · livet, livets ord
5 år siden

Puls: 2,6

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bettina Vestesen (f. 1966)
Taalmodighed er en dyd
ja, godav' mand oekseskaft!

Saa, op paa hesten igen
for der er ingen ko paa isen
og husk at oevelse goer mester!

Tro kan flytte bjerge
saa smed mens jernet er varmt
og saet ikke dit lys under en skaeppe!

Selv i ordbogen kommer arbejde foer succes!
og jeg ER jo ikke foedt med en guldske i munden, vel...?
Forfatterbemærkninger
Jeg har haft: Godav mand oekseskaft i hovedet nogle dage nu - og taenker lidt paa hvor det mon kommer fra...? Og saa fik jeg lige lyst til at saette ordsprog sammen til et digt. Uoriginalt ja, men jeg havde det faktisk ret sjovt i de 15 min jeg skrev det. (Handler nok lidt om tanken om at turde kaste sig ud i nye udfordringer / arbejde / skriverier...:)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/01-2016 19:24 af Bettina Vestesen (Bettina V) og er kategoriseret under Aforismer og gruk.
Teksten er på 64 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.