6Marie
Ilden knitrede, og jeg var sikker på, at lugten af bål allerede h... [...]
Kortprosa
7 år siden
2Kig op
Alt for tit glemmer vi, · at naturens kræfter · kan slå ihjel · men ikk... [...]
Blandede tekster
7 år siden
5Fanget
Hun står lænet op ad rækværket og betragter nattelivet foran sig.... [...]
Blandede tekster · angst, tvivl
7 år siden
4Flugt
Jeg løb. Den hvide natkjole blafrede om benene på mig, og tågen f... [...]
Kortprosa
8 år siden
4Manglende initiativ
Pludselig står han der igen · uden for mit vindue og kigger ind · men... [...]
Digte
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Stine Thymann (f. 1997)
Hun står lænet op ad rækværket og betragter nattelivet foran sig. Hvis ikke det var fordi, han holdt øje med hende, så var hun for længst skredet herfra. Med voldsomt rystende hænder tænder hun en smøg og suger ivrigt røgen dybt, dybt ned. Tvinger den nede, mærker det trykke, inden hun igen sætter den fri.
Om lidt kommer han ud og lægger armene om hende bagfra, snuser til hendes hår, kysser hende på halsen, som om intet er galt. Hvad er der egentlig galt? Spørger hun sig selv.
Hun skælver. Føler sig ynkelig, som hun står der med hans alt for store skjorte knappet skævt, som det eneste hun har på.
Gud, hvor jeg ryster, tænker hun og mærker den nagende fornemmelse af de stive brystvorter, der stritter mod skjorten. Et sug mere og endnu et, for at dæmpe det hele. Komme ned.
Døren til balkonen åbner bag hende. Hjertebank. Han stiller sig tæt ind til hende og lægger armene på kryds om hendes spinkle krop. Han snuser til hendes hår og finder vej ind til halsen, som han kysser.
Det løber hende ned ad ryggen. Hvad skyldes det? Forelskelse? Eller direkte afsky?
Hun har lyst til at vende sig om mod ham, holde hans krop ind til sin, dufte til hans hud, køre fingrene igennem hans hår, alt imens hun tænker på at springe ud over balkonen, langt væk fra ham, hans væsen og alt det han står for. Alt det som hun intet aner om. Det er de to muligheder, hun har.
Og hun vælger den første.
For hun elsker ham.
Men hun hader, at hun gør det.
Måden, hans hænder kærtegner hendes krop, vækker en underlig følelse i hende. Lyst? Eller angst?
Lysten til det uvidende. Men angsten for det samme. Angsten for hvad han vil gøre ved hende.
Vil han forgude hende, føre hendes hår tilbage bag øret, fortælle hende hvor smuk hun er? Eller vil han grådigt holde hende i et fast greb, der ikke gør ondt, men som alligevel forhindrer hende i andet end at overgive sig?
Hvem af disse to vil han være i nat?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/10-2016 15:08 af Stine Thymann og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 352 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.