Stinna fra Støvring


7 år siden 5 kommentarer Kortprosa parforhold livsanskuelse

5Stinna fra Støvring
Stinna sidder og venter på sin kæreste i cafeteriaet i Føtex. · Hun... [...]
Kortprosa · parforhold, livsanskuelse
7 år siden
6Kvinden der talte til 10
Der var engang en kvinde der talte til 10, og bagefter gjorde hun... [...]
Kortprosa
19 år siden
5Rend mig i østrogenerne!
Hvorfor er jeg så fandens fyldt af østrogener? · Min barm fylder sg... [...]
Digte
19 år siden
2Magi' la Tour de France
Ohh du dejlige Engel uden vinger · som skæbnen har plantet ved min ... [...]
Digte
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sofie Saper (f. 1966)
Stinna sidder og venter på sin kæreste i cafeteriaet i Føtex.
   Hun spiser hakkebøf med pommes fritter og brun sovs.
   Hun kan nemlig ikke lide kartofler, de har været nede i jorden. Derfor kan hun heller ikke li gulerødder.
   Hun kan godt li asparges på dåse, måske fordi hun ikke ved, at de engang kom op af jorden.
   Stinna har været i jobtilskudsordning med ansvar for rækken med chips og dip, men nu er hun blevet fritstillet, og en pige med tørklæde har fået en fuldtidsstilling med ansvar for hele kolonialafdelingen inkl. chips og dip.

Stinna kan ikke li' piger med tørklæder.

Ved nabobordet sidder en fyr og drikker en øl. Stinna har set ham før, han går nede på produktionsskolen. Hun iagttager ham lidt i smug, imens hun venter på kæresten.
   De sidste pommes fritter er blevet kolde, og kæresten er ikke dukket op endnu, Stinna havde ellers fortalt ham at de spiste kl. 18.
   'Hva så?' Fyren kigger på Stinna og smiler. 'Du ligner seriøst en vingummibamse der er træt af at skide.'

Stinna kan ikke længere li' kasketfyre fra Støvring.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/03-2017 16:59 af Sofie Saper (Tawanda) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 183 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.