4August
Kære sjove klovn · var der ingen, der så, du græd? · Spottede ingen t... [...]
Digte · livsrefleksion, selvbedrag, facade
6 år siden
6Natteflugt
Nattemørkets skarpe neonlys reflekteres i de mange dråber, der fa... [...]
Kortprosa · sanser, flugt
7 år siden
3Ane og hanen
Ane Juliane købte en hane · Desværre havde denne hane en dårlig van... [...]
Rim og vers
7 år siden

Puls: 5,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Naja Zascha Nørgaard (f. 1987)
Nattemørkets skarpe neonlys reflekteres i de mange dråber, der falder tungt på de kolde sten.
   Meget skyldes væk. De mange aviser, cigaretskod og gadens blåsorte minder forsvinder ikke.

Sidder på en bænk. En af byens blomster. Et af nattens børn. Det totale nulpunkt er nået. Bunden er hård at ramme, men er den også hård at gå på?

Solen står op. Disen ligger som en tung dyne over byen. Går langs motorvejen. Øst, vest - hvilken vej? Min finger viser vej. Ser mange røde baglygter køre forbi. Nogle stopper. Går dem i møde. Sidder i bilen og kører mod solen.
Forfatterbemærkninger
En dag hørte jeg temaet fra Twin Peaks. Jeg gav mig selv 5 minutter til at skrive en tekst ud fra, hvad musikken fik mig til at tænke på. Dette er resultatet :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/04-2017 12:38 af Naja Zascha Nørgaard (Naja Zascha) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 100 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.