Et festival møde, part II


6 år siden 6 kommentarer Kortprosa festival sjov relationer

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 1 dag siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
5 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden
5Rusen
Ulempen ved rusen er, at den er midlertidig. · Du tager stoffer for... [...]
Digte · sårbarhed, venskaber, alkohol
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Roskilde festival. Jeg er fuld og går for tredje gang forbi hans lejr og denne gang står han ude på midtergangen. Jeg smiler allerede ved tanken om hans smil, og da han får øje på mig, få meter før jeg når ham, smiler han ikke. Men da jeg skal til at passere ham, griber han pludselig fat i min arm, og trækker han mig ind til sig. Jeg kan ikke lade være med at smile, fordi det er så uventet. Han er varm og endnu smukkere tæt på. Et øjeblik glemmer jeg, at jeg har en kæreste derhjemme, og forsvinder ind i hans nøddebrune øjne. Han smiler nu og det gør mig så glad, at jeg siger præcis hvad jeg tænker: "jeg bliver så glad, når jeg ser dit ansigt."
   "Du får mig til at smile, hvordan gør du det?" svarer han. Jeg synes han er sød og jeg får lyst til at være endnu tættere med ham. Han vil have mig, så meget kan jeg mærke og et øjeblik er det eneste logiske at gøre, at kysse ham. Hans læber er enorme, hans piercing kilder min overlæbe og uden problemer, løfter han mig fra jorden og bærer mig ind i sit telt. Jeg stopper aldrig et sekund med at kysse ham. Alkohol i mit blod, ham i mit skød og festival lykken er opnået.

Jeg bliver glad da jeg ser ham igen og går ham i møde med åbne arme. Men der er noget galt, når jeg lige at tænke, inden han placerer hænderne hårdt på mine skuldre og skubber mig væk med fuld kraft.
   "Hvad fanden laver du!?" råber han af mig, men jeg siger intet før han råber spørgsmålet igen og jeg prompte svarer, "hvad mener du!?"
   "Har du en kæreste!?"
   Spørgsmålet overrasker mig, men hvad rager mit privatliv ham?
   "Hvad kommer det dig ved?"
   Jeg er faktisk vred over, at han blander tingene sammen. Festival og derhjemme. Hvad der sker på festivalen, bliver på festivalen. Jeg afventer et svar fra hans side, men det udebliver. Han vender bare pludselig rundt og lader mig stå alene tilbage. Fuck ham.

Jeg undgår området omkring hans camp i flere dage, men pludselig en lidt for våd nat, står han der i min ende af J, lige foran mig.
   Han hilser, men jeg er for fuld, så prøver bare at fokusere på at stå helt stille, mens jeg kigger afventende på ham. Jeg har lyst til at han skal røre ved mig, som han gjorde den første nat, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at fortælle ham det. Mit sind sejler.
   "For fanden, undskyld" siger han pludselig og hans pludselige bevægelser kommer bag på mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, så jeg siger bare, "jeg er fuld". Min stemme forsvinder næsten i mørket, men han hører mig og han ger det eneste rigtige, kommer hen og omfavner mig med sin store varme hætteklædte krop.
   Jeg skal sove alene i teltet i nat, men jeg ønsker at han skal sove der med mig. Han må ikke gå, ikke igen. Sidst kom han tilbage vred, nu må han ikke gå.
   Jeg trækker ham med ind i teltet.

Jeg vågner i ske og der går et øjeblik før det, i min tømmermænds ramte tilstand, går op for mig at det ikke er med min kæreste.
   Fuck det, festivalen slutter i morgen. Så ser jeg ham nok aldrig igen.
Forfatterbemærkninger
Hører sammen med novellen: Et festival møde, part I

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/07-2017 10:44 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 573 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.