Åbent forhold


6 år siden 7 kommentarer Kortprosa parforhold sårbarhed

6Grib natten
Jeg vågner til lyden af hud mod hud · Forskrækket trækker jeg mig u... [...]
Rim og vers
6 år siden
4Forvandling
Det er en stille sommeraften i en retfærdig tid. Han er den dømte... [...]
Kortprosa
6 år siden
7Åbent forhold
Jeg bevæger min hånd op ad hendes ryg. Jeg kan mærke varmen genne... [...]
Kortprosa · parforhold, sårbarhed
6 år siden
4Drømmenes grav
og himlen åbnede sig · så solen kunne trænge frem · og alt blev hvidt... [...]
Digte
6 år siden
5I mellemtiden
Vejret skifter · Vinden skifter · Retningen skifter snart · I mellemtid... [...]
Digte
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Stoltenborg (f. 1978)
Jeg bevæger min hånd op ad hendes ryg. Jeg kan mærke varmen gennem hendes trøje, mens jeg fortsætter op under det lange lyse hår og blidt tager fat i hendes nakke. Samtidig fører jeg hendes mund hen til min og lader mine læber forsigtigt berøre hendes, mens jeg åbner munden ganske lidt.
   I et mere eller mindre underbevidst område i min hjerne går en lynhurtig reagerende feedback-algoritme i gang. Hvad er hendes reaktion? Skal jeg åbne læberne mere? Skal jeg kysse hende hårdere, eller mere blidt? Skal jeg lade hende tage næste træk, eller skal jeg fortsætte? Er min lyst gengældt?
   Mine valg bliver taget næsten automatisk baseret på mine sansers opfattelse af de signaler, hun sender mig. Det er egentlig ikke noget jeg tænker over i situationen.
   Men situationen ender brat. Hun trækker sig væk, men uden at virke forskrækket. Hun kigger direkte på mig.
   "Hvad laver du?"
   "Jeg kysser dig!"
   "Hvorfor gør du det?"
   "Fordi jeg har lyst. Jeg fik lyst til dig. Du så dejlig ud"
   Jeg smiler til hende. Jeg er hudløs ærlig. Jeg har en fornemmelse af, at hvis der findes et godt tidspunkt at være helt åben på, så er det nu.
   Hun smiler til mig. På en overbærende måde og med et gran af medlidenhed. Stadig fuld øjenkontakt. Det er i det mindste et godt tegn.
   "Det kan du ikke. Det er ikke hvad vi har aftalt"'
   jeg holder øjenkontakten og smiler i et par sekunder.
   "Det ved jeg godt. Jeg fik bare lyst. Og jeg ville se om du havde lyst?"
   Hendes smil falmer. Hun kigger ned.
   "Jeg har en anden. Det ved du godt. Vi HAR snakket alt det her igennem"
   "Ja, men hvorfor kan du kun have en? Lige nu og her kan du også 'have' mig"
   Jeg laver anførelsestegn med fingrene i luften.
   Nu er hendes smil helt væk, og hun kan ikke længere kigge mig i øjnene.
   "Det dur ikke det her. Det kan jeg ikke. Og det tror jeg heller ikke, du kan!"
   jeg kan mærke, at jeg bliver frustreret.
   "Jeg tror du tænker for meget. Vi tænker altid for meget. Kan vi ikke prøve bare at følge vores indskydelser i stedet for at tænke hele tiden"
   Jeg synes selv, det er en god argumentation i situationen.
   Hun bliver ked af det.
   "Hold nu op. Du gør det hele meget sværere"
   Hun tager sin jakke og åbner døren for at gå ud.
   Jeg står i køkkenet og råber efter hende: "Vi er sgu da stadig gift!"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/10-2017 00:04 af Michael Stoltenborg (Michael S) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 419 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.