Stjernevejen


6 år siden 7 kommentarer Digte livsrefleksion usikkerhed gud

3Hvad træerne ikke ved
Måske ved træerne noget vi ikke ved. · Måske ved de hvem der kommer... [...]
Digte · usikkerhed, drømme, håbløshed
6 år siden
11Jeg følte min voldtægtsmand
Voldtægt handler ikke om sex. Det handler ikke om nydelse. Det ha... [...]
Livshistorier · valg, selvhad, voldtægt
6 år siden
7Stjernevejen
Den store stjerne der lyser himlen op, kender vi som en supernova... [...]
Digte · livsrefleksion, usikkerhed, gud
6 år siden
11Ikke endnu
Jeg er ikke deprimeret. · Jeg kan stadig beundre pæne ting. · Jeg kan... [...]
Digte · livsrefleksion, alene, håb
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Melanie Højby (f. 2001)
Den store stjerne der lyser himlen op, kender vi som en supernova.
Mange associerer den med gode og glade tanker.
Men hvordan kan et individ tro, at stjernen er skyld i at deres hjerte banker?

"Jeg ville ende det hele i dag,
men jeg så en stjerne stærkere end nogen anden, og så vidste jeg, at gud havde set min selvmordsansøgning og gav afslag.
Jeg skulle hverken hoppe, sluge eller skære,
for vor herre havde noget som jeg skulle lære.
Venner er som stjerner, man kan ikke altid se dem, men man ved at de altid er der."

Men en bedste ven er ikke en ordinær stjerne,
De er en supernova, altid lysende i dine mørkeste tider.
Men hvem er denne ven?
Spørger du omsider.
"Jamen det er jo gud, ham der både har givet mig lys og et hjem."

Så der har du forklaringen.
Dem der fortæller, har set åbenbaringen.

Der ville ikke være en himmel fuld af stjerner, hvis det var meningen at vi alle skulle kigge på den samme supernova.
Så led efter din stjerne og finder du den, så ved du med det samme, at du hører til her.
Forfatterbemærkninger
Dette er endnu et digt, som startede ud som en skoleopgave, men jeg faktisk endte med at være godt tilfreds med. Der er taget noget inspiration fra kendte udtryk, som de fleste har hørt før, men jeg håber at det går. Eventuelle titelforslag er meget velkomne, da jeg aldrig fandt et, der virkelig føltes som det rigtige. Håber at I nød mit lille digt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/12-2017 12:13 af Melanie Højby (Melle) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 193 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.