Når kulden sluger varmen


6 år siden 5 kommentarer Blandede tekster hjertesorg melankoli tomhed

3Du bad mig
du bad mig · om at tænke mig om · du bad mig · om at træffe den rigtige... [...]
Digte
5 år siden
4Plamager af skyld
din tunge var fyldt med gule pletter · små plamager af skyld · dårlig... [...]
Digte
5 år siden
11Skam
Dråben glider ned · rammer gulvet · plasker ud · du kigger op · skamfuldt... [...]
Digte · følelser
5 år siden
4Når gråt bliver sort
Mørket faldt ned over os · langsomt · men tydeligt · du prøvede at løft... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Line Steendahl (f. 2000)
Jeg kan stadig mærke varmen fra din hånd. Den varmer mit kolde hjerte, selv efter al denne tid. Men du er væk. Din hånd er væk. Din varme forsvinder langsomt. Kulden overtager. Hvad hvis kulden vinder? Solen forsvinder, sneen falder, og mørket pakker verdenen ind. Min verden er sort. Du har stjålet solen, og du tog den med dig, da du forlod mig. Kulden omfavner mig. Varmen kan ikke trænge igennem. Jeg har brug for den. Jeg rækker mine arme ud efter den, men alt jeg griber er kold luft. Hvorfor kunne du gribe solen, når jeg ikke engang kan gribe en solstråle? Kulden tager mine varme minder, indsætter grålige toner i stedet, og minderne om dig bliver til is. Du er ikke længere et levende billede, jeg kan gribe fat i, grine med og drømme om. Du er et stille billede, koldt og umuligt at røre ved, uden at få blå fingre. Ræk mig dine vanter. Jeg vil stryge min hånd henover din kind en sidste gang. Mærke varmen. Du tøede min is op, men isen er stærkere end nogensinde før nu. Uigennemtrængelig. En kamp ingen vil tage, for den kan ikke vindes. Det frosne mørke vækker mig om morgenen. Dit varme smil er ikke længere det første jeg ser. Nu ser jeg bare sort. Engang betød sne lykke. Nu er alt, sne bringer med sig, et frosent greb om mit sind. Solen plejede at løsne grebet, men den kommer ikke tilbage og redder mig længere. Jeg har brug for solen. Jeg har brug for varmen. Jeg har brug for dig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/12-2017 21:27 af Line Steendahl (Line S.V) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 262 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.