Jeg er fortabt


6 år siden 6 kommentarer Digte drømmeverden mistet kontrol fortabt

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 28 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Jeg ved godt, at jeg ikke spiser så tit som jeg burde eller helt så meget som jeg burde, men jeg vejer mig tilsvarende heller ikke.

Det er ikke for at tabe vægt at jeg løber, det er for at tabe tanker.

Jeg har ingen kontrol-tanker men jeg bruger meget tid på at miste kontrollen over mine følelser.

Jeg sulter ikke, men spiser når jeg er sulten.

Jeg mister tit appetitten men finder den igen i små mængder.

Jeg kan ikke give nogen andre skylden for hvad jeg føler, for jeg er ansvarlig for det hele.
For tankerne og for følelserne.

Det er ikke hans skyld, at han er det smukkeste menneske jeg nogensinde har set, når han står der i sin løse hvide trøje med brillerne der gør ham smukkere end jeg kan holde ud.
Jeg kan ikke se hans smukke øjne, læber eller høre hans fantastiske stemme, uden at forelske mig påny om og om igen.
Og det er i virkeligheden det der er det ødelæggende. Det er det, jeg løber fra.

Men jeg løber ad veje der går forbi hans altan, men jeg tager omveje for at undgå den.

For jeg ønsker ikke at han skal se, hvor fortabt jeg er i ham.
Forfatterbemærkninger
Jeg gjorde den fejl, at læse Den Unge Werthers Lidelser mens jeg var inde i en dårlig periode, eller også, var jeg inde i en dårlig periode fordi jeg læste Den Unge Werthers Lidelser. I hvert fald skrev jeg dette en aften hvor Werthers lidelser var mine.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/03-2018 22:26 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 206 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.