1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
17 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
19 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
25 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 4 dage siden

Puls: 48,1

Publiceret: 12
Afgivet: 27
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Det betaler sig at leve efter Guds ord,
   og at vedkende vi på ham tror.
   Vi kan leve overkommerens liv,
   og ikke svaje og vanke som et siv.
   Psykologi og filosofi beskæftiger sig dermed,
   den Almægtige er den som sætter ind det manglende led.

I 1975 var vi lige ved at have kunne bosætte os Libanon. Min mand havde et tilbud på en stilling i Beirut. For første gang i livet var jeg begyndt at læse biblen fra begyndelsen til enden, i de to år vi boede i New Delhi India. Jeg kom til et sted i biblen hvor der stod, at krig ville bryde ud i Libanon, og der ville aldrig rigtig blive fred. Med det samme følte jeg meget stærkt, at vi ikke skulle rejse dertil. Jeg diskuterede det med min mand, som til sidst afsagde tilbuddet ikke ligefrem lykkelig. Kort tid efter fik vi et andet tilbud til Singapore. I tiden imellem India og Singapore var vi på ferie, og i den tid brød krigen ud i Libanon. Direktøren for det hotel min mand skulle have arbejdet for blev skudt, mens han stod og kikkede ud af vinduet i hotellet.
Forfatterbemærkninger
Fra den tid vi tog det skridt at lade os lede ovenfra, det var efter vi fik et handikappet barn, havde vi hele livet igennem tegn på Guds hånd og virke i vores liv, op til i dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/03-2018 16:15 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 193 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.