Sorgen over at være i live


6 år siden 6 kommentarer Digte sorg stilhed følelser

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 29 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Han kigger på mig, med omsorg i øjnene.
Og jeg kan se på ham, at det gør ham ked, at han ikke ved hvad der er galt.
At han ved, at noget er galt, men også at det er noget indeni.
Noget jeg ikke kan eller ønsker at dele med ham.

Det er ikke noget jeg kan dele.

Det er at cykle rundt på kirkegården om natten, ensom og i mørke og lade sig opsluge.
Det er at glide ned ad villavejene, som en skygge, og fortabe sig i vinduerne og deres lys.
At undgå mennesker, og istedet søge de dødes selskab.
Det er ensomhedet, i badet man ved må ende.
Det er cykelturen i regnvejret, med pedalerne trampet i bund igen og igen mens hjertet banker hårdt i brystet og lårene der syrer til af overanstrengelse.
Det er at flygte fra flokken, fordi de er for meget, for mange, for tæt på og fylder for færdeligt.
Det er sort hvid billeder og film citater, fordi andres ord gør distance, men problemet er tæt på.
Det er uvirkelighedsfølelsen.
Det er fremmedgørelsen.
Det er at åbne øjnene, løfte hovedet og ikke ane hvordan man er havnet lige dér, hvor man er nu.
Eller husker hvor man var på vej hen.
Det er følelsen af at hele ens indre, bliver skyllet ud som et indre træk og slip til følelserne.
Den tomme fornemmelse i kroppen, lige inden sorgen rammer.
Ulykken, der sætter sig i maven og både gør dig fuldstændig tom men også frarøver dig enhver mulighed eller lyst til at indtage vådt eller tørt.
Fornemmelsen af vand på ulykkens tomme mave.
Forfatterbemærkninger
Der er en slutning, men jeg har valgt at skære den ud. Måske om nogle år, kan I få den.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/03-2018 21:40 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 270 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.