Fra 1995-2018.Doku -snapshot(1). Mig - en Sosuassi uden grænser. Ungersvend Undercover - fra 90'er patient til 00'er plejer på Sankt Hans Hospital


5 år siden 3 kommentarer Livshistorier hospital natten ansvar

0Taktik tak
Tak for taktik vinklen kære Jesus · Jeg overså den i alt for mange ... [...]
Digte · moral, identitetskonflikt, bøn
1 dag, 1 time siden
1Madgilde på Saltaluokta Fjellstation i Sven...
Min kammerat sendte jeg hjem til Paris · fordi han ikke kunne lide ... [...]
Digte · ulykkelig kærlighed
11 dage siden
3Militant selvomsorg
Jeg skal lægge mig i aften i en perfekt redt seng · Jeg vil sætte l... [...]
Digte · magtudøvelse, smerte, fremtidshåb
15 dage siden
3ADHD sjælemøde haiku krydret med broderskab
Kampen var nær fald · Sammensat var tabets art · Rejste så en brik
Digte · loyalitet, overraskelse, fremtid
19 dage siden

Puls: 87,7

Publiceret: 23
Afgivet: 84
Modtaget: 51
Niels Cenius (f. 1969)
Polakken går rundt om bordet. Han ville ellers lige til at sætte sig. Men sygeplejersken med det sporty look har sagt, du kommer for sent, kære ven, så du kan ikke få frokost. Polakken stivner i bevægelsen, var i forventningens glæde på vej ned i lårmusklernes sænkning, på vej til at sætte enden i sædet, og tage for sig af retterne. Der sker ikke meget på psyk. Så man glæder sig til frokosten. Aktivitetsmedarbejderne er for dyre i drift, så de fleste er fyrede, og de der er tilbage har det med at være lidt skræmte, eller føle sig utilstrækkelige ved at være ude på gangene og i stuerne, nær patienterne, så der bliver skrevet en masse plejeplaner inde på kontoret ved computeren, og patienterne må ikke forstyrre imens, for der sker jo noget meget, meget vigtigt inde i den der computer.
   Så nu går Polakken rundt om bordet. Hen til ham den sporty med brillerne. Polakken kender gaden, så han kan stadig camouflere et knytnæveslag.
   Og nu lægger sygeplejersken der. Slaget kom overraskende. Og nu trykker vi alarm og farer til, og taler til den fortrydende Polak patient, om at det var ikke så godt, og det vil vi ikke se her.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/09-2018 07:52 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 203 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.