Anedokter -det at blive ældre,



1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
17 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
19 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
25 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 4 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 12 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 22 dage siden

Puls: 48,1

Publiceret: 12
Afgivet: 27
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
De tredje tænder.

Jeg spiste en sandwich til middag. Med en gang sad alle mine tænder i over munden i sandwichen. Fire stifttænder og to broer.
   Heldigvis har jeg en meget forståelsesfuld spansk tandlæge. Han fik dem limet på igen, mens tårerne flød ned af kinderne. Et par uger efter havde jeg en flot protese.
   Af og til skal der et uheld til for at resultatet bliver rigtig.

Min mand fik en halv protese i overmunden som han ligesom skulle vende sig til, derfor tog han den af og til ud.
   Middag i Coop. Jeg havde som sædvanlig en blandet salat, min mand en god steg.
   Min mand efter den første bid - jeg har glemt mine tænder.
   Mit svar - hvorfor putter du dem ikke i lommen?

Min mand efter et stykke tid med et bange udtryk i øjnene - snak ikke så højt hele tiden.
   Jeg kikkede på hans ører - kan jeg lige prøve de apparater.
   Hvordan kan du holde det ud, og det til den pris?
   Min mand - jeg giver dem tilbage i morgen, jeg hører meget bedre uden.

Min mands favorit anekdote fra Etiopien.

En kok bed halvdelen af en andens kok øre af på grund af et glas orangesaft, da de kom op at skændes.
   Min mand blev kaldt på. Kokken kom på sygehuset og blev behandlet. Min mand ordnede sagen med de ældste i hotellet for at undgå retssag, fordi ham som bed øret af, var en tigger, som min mand havde samlet op på vejen foran hotellet.
   Dommen - kokken med halvandet øre fik en halv års løn fra den anden. En bøsse gik på omgang, derved kunne et par måneder indsamles.
   Denne tigger blev med tiden selv chef, stor var hans glæde da vi efter mange år besøgte hotellet. Han lavede en dans foran os, klædte sig fint på og viste os rundt i hotellet.

Min mand havde Food tasting for en air-line.
   Kunden var uhøflig og utilfreds hele tiden.
   Min mand begyndte at sige at det bedste var, han passede på hvad han sagde.
   Lyset begyndte flere gange at gå ud. Kunden blev meget vred. Næste dag skulle kunden tjekke resultatet fra dagen før. Desværre var han ikke i stand til at tale, for underkæben var gået ud af led. Det var umuligt ikke at le, da min mand fortalte det.

Erindringer fryder bag efter. Tænk på de engle som følger med ovenfra, mon ikke de trækker på smilebåndet af og til. Vi har jo stor frihed til at gøre som vi vil hele livet.
Forfatterbemærkninger
Sande oplevelser fra et rigt liv

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/03-2019 13:12 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 426 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.