Hvis Halle Berry kommer forbi!


4 år siden 3 kommentarer Kortprosa

7Forårsmorgen 1962
Det er den første morgen · der har sat sig i erindringen · Dynebetræk... [...]
Digte
20 dage siden
6Solsortens sidste sang
Solsorten synger · En ny dag begynder · Spurvehøgen i træet · Som et ly... [...]
Digte
21 dage siden
7Krigsdæmoner
Krig er forfærdelig grusom · når en diktator bliver følsom · nok til ... [...]
Digte
1 måned, 15 dage siden
4Halemejser
Det er mørkt · om klokken er · otte om morgenen · eller om aftenen · er d... [...]
Digte
1 måned, 21 dage siden

Puls: 51,7

Publiceret: 4
Afgivet: 19
Modtaget: 28
Poul Erik Pedersen (f. 1957)
Går en tur i drømmenes København, mit elskede og savnede København. Har nogle timer, som skal slås ihjel. Finder en bar på Vesterbro, ikke en af de helt hippe; men en som stadig emmer lidt af tidligere tiders Vesterbro.
   Her sidder jeg i mørket, hvor kærligheden ikke når mig med sit stærke lys og sine krav. Det sorte øl jeg skænker op, er ensomhed på flaske, den gyldne whisky er min elskerinde. Her sidder jeg i fred for livet, der larmer derude i de nu så fjerne gader. Her er jeg på bar, alene. Den bedste elsker, den bedste far, den bedste, bedste. Sidder her en stund, bestiller en whisky mere.
   Måske Halle Berry kommer forbi. Det er ikke mere usandsynligt end så meget andet. Meteorsten eller den store lottogevinst. Hvis Halle Berry kommer forbi giver jeg en omgang.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/05-2019 00:10 af Poul Erik Pedersen (Poulerik) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 139 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.