Voksenlivsfrikvarter


4 år siden 5 kommentarer Smilebåndet tanker bakken livet

1De rigtigeste forkerte krøller
Som barn sad hun tit i gyngen, der hang i træet, uden for deres r... [...]
Noveller · barndom, frygt, liv
4 år siden
6Remouladekærlighed
Der findes mange kærlighedshistorier der ikke er blevet fortalt e... [...]
Smilebåndet · nysgerrighed, hyldest, ægte kærlighed
4 år siden
2Tumultarisk indkøbsmani
Dagen før dagen. · I morgen fra klokken seks til nul nul dut vil ha... [...]
Smilebåndet · fortidsminder, livsanskuelse, afhængighed
4 år siden
5Voksenlivsfrikvarter
Vi har været på Bakken, for at holde voksenlivsfrikvarter. Om dag... [...]
Smilebåndet · tanker, bakken, livet
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mette-Maj Ronja (f. 1991)
Vi har været på Bakken, for at holde voksenlivsfrikvarter. Om dagen er det børnenes sukkerproppede overstimulerings-arena, hvor de teer sig som vanvittige, med forældre halsende efter med favnen fuld af bamser, roser, candyfloss og popkorn. Om aftenen er det solid, hardcore kamp-LÅ-LÅ-druk for voksne.

Eller er det så simpelt?

Om dagen skal du faktisk ikke bevæge dig særlig langt ind i Bakkens frådende gab før du møder de små beværtninger. Her er drukfesten lyslevende, fra klokken tidligt. De besøgende skjuler sig som smådyr i rævehuler i skoven. Disse huler, både ølknejper og krostuer gemmer på en ganske anden verden. Steder som Ølgod og 25'eren er et langt kalas fra morgenstunden til klokken nul dut, alt i mens alverdens børn har travl med at vente på Pjovert og prøve Spøgelsesslottet for 8. gang.
Klokken 18 går alle mindreårige hjem og ser Ramasjang, og Bakken går nu et par niveauer op i dødsdruk og danselyst.

Ingen har smarte kødbys-outfit på, og ingen er for fine til, at klappe på 1 og 3 til ALLE sange. Spillemændende og diverse balle duoer melder deres ankomst. Sange som 'Sexchikane', 'Dyt i bamsen' og 'så'en nogen som os' kan nu leveres en smule højere. De spiller alt fra Wham til Liva Weel, og modtages som sande rockstjernelegender. Alle kan, med forholdvis, god samvittighed slukke for den sidste hjernedel og sammen hopper vi i afgrunden i bedste 'Thelma & Louise'-stil.

Bakken om natten, og lidt om dagen, har utrolig mange ligheder med 'Pjækkeland' fra Pinocchio, og nogle gange har man brug for at pjække fra næsten alt i livet.

Og det er helt okay.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/10-2019 13:58 af Mette-Maj Ronja og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 270 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.