2Et hjem
Hårdtbrændte tegl, planker og spær, vinduer og vægge af puds. Dyg... [...]
Rim og vers
2 år siden
4Skrøbelige hjerte
Skrøbelige hjerte, du hjerte af glas, pas på at du ikke forsvinde... [...]
Rim og vers · relation, ungdom, skuffelse
2 år siden
5Fuck dig!
"Håndklædet på plads, min kaffe skal være varm, hvad er det du ik... [...]
Rim og vers · dominans, surhed, parforhold
2 år siden
6Lille ildfugl
Lille ildfugl, lille ildfugl, vågn og stræk dine vinger, let fra ... [...]
Rim og vers · parforhold, kærlighedslængsel, udnyt livet
3 år siden
2En ny dag
Hvisk mig farvel, hvisk mig farvel, hav det nu godt, og pas på di... [...]
Rim og vers
3 år siden
6Tis-Lis. Bare for sjov :-D
Min første kæreste Lis var navnet, hun duftede af tis og er stadi... [...]
Rim og vers
3 år siden

Puls: 2,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Sørensen (f. 1961)
Flygtige stjerner flygtige skud, det hvisker i natten, den onde står brud.

Kulden bider i dråbernes prik, mens mørket lindrer det flakkende blik.
En stirren mod enden, for gud ved hvilken gang, straffen gentages for den utæmmelige trang.
En trang der altid ender med det samme, en kort eufori, en glæde gjort til skamme. For hvad fanden havde man tænkt sig, det er sgu da lige som sidst, Havde du tænkt dig at blive du livsglædens gnist? Eller var du som de andre, de andre der leder, efter lykken i en favn når deres indre græder?

De beder om troskab og et lykkeligt liv, men glemmer at vi alle er et tidsfordriv. Et tidsfordriv for tiden der tærer os op, et tidsfordriv for bruden der vil bæres bort. Et tidsfordriv for dig selv fordi du ikke magter, at gøre op med dig selv og det du foragter.

Så søger de tryghed og søvnige timer, i templet for tosomhed bag lukkede gardiner, mens de sludre sagte ser TV og slumrer, mens tiden går og verden forstummer.


Flygtige stjerner flygtige skud, det pusler i natten, den onde står brud.

Det prikker mod ruden bag gardinets skygge, mens friheden forsvandt for den flygtige lykke.
De varme ord og den gensidige glæde, som kun man finder i den fælles rede. En rede så lun, så tryg og behagelig, man læner sig tilbage og bliver nok lidt magelig.

Jeg retter mig lidt og løfter min arm, hun ligger jo på den og føles så varm. Så duftende og smuk, så blid og medgørlig, og ind imellem også primadonna og urørlig. Sådan er de jo, sådan skal det nok være, vi har det jo godt, det er lige til at bære. Jeg aer hende blidt over håret og på kinden, hun smiler i søvne min lille gudinden.


Flygtige stjerner flygtige skud, det pulser i natten, den onde står brud.

Jeg lister på tæerne og retter på tøjet, med retning mod døren let forover bøjet. Jeg vrider på grebet og presser forsigtigt, hvad findes mon der ude der kan være så vigtigt? Det føles som noget ægte, noget klart og noget ærligt, er det vinden der trækker, det må sgu da være noget særligt.

Den klare duft af nat og regn, vækker mig brat som et lysende tegn, jeg griber støvler, jakke og nøgler, og ser ud i natten, er jeg bare en gøgler? En klovn i et cirkus, en spændstig artist, der med døden i hælene søger den gnist, der gør livet vidunderligt, uforudsigelig og spændende, og gør at jeg aldrig kan blive hængende, bag gardinernes trygge og støvfyldte skygge, hvor tiden bliver byttet til tv og hygge.

Det er ikke fordi, at jeg ikke elsker, det er ikke fordi, at jeg ikke vil være din frelser, men rodløsheden brænder i alle mine celler, som en dæmon der griner, visker og fortæller.
Om tinder så høje at du ser over skyerne, om pulserende liv i gaderne i byerne, om buldrende motorer og gummi der brænder, om klirrende lyde og mennesker der render, fra favn til favn når ilden den brænder.

Den evige tørst den evige jagt, det er jo sådan det er, så er det sagt?

Det prikker i huden, jeg indånder dybt, bliver opslugt af mørket, der er ingen frygt, kun lethed og vildskab og en eksploderende trang, til at opleve og leve endnu en gang.

Flygtige stjerner flygtige skud, det emmer i natten, jeg finder selv ud.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/06-2020 07:46 af Michael Sørensen (Biker Mike) og er kategoriseret under Rim og vers.
Teksten er på 573 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.