2Ekkoet fra den gemte konkylie
Min sjæl optræder i dynamikken · lige så levende som sproget · Danser... [...]
Digte
3 år siden
3Fanger
Han har forandret sig. Han beskylder den forbandede tilværelse, h... [...]
Kortprosa
3 år siden
2Ildfluen
Skønt jeg aldrig har holdt op · med at være den lille ildflue, · der ... [...]
Digte
3 år siden
8Alle har prøvet
Alle har prøvet · at miste noget · i livet. · Men ikke alle · har fået de... [...]
Aforismer og gruk
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Angeling Hu (f. 1972)
Han har forandret sig. Han beskylder den forbandede tilværelse, har trængt ham op i den blinde mørkeste krog. I hans øjne kan man se, at der ikke er mere tilbage af ham. Sindets formørkelse har taget, alt det gode i ham.
   Der er intet at frygte nu. Nu har han ikke mere at miste.
   Netop nu bliver han til et uhyre.

Lige så meget som hun ikke ønsker, at blive ned i mørket, lige så fast et jerngreb holder mørket i hende.
   I mørket føles tiden en evighed.
   Som om at verden ikke eksisterer.
   Kun mørket og hende selv.

Lige så meget som hun længtes efter lyset, lige så fortvivlet efterlader håb, et tomrum inde i hende.
   I lyset føles tiden som et lynglimt.
   Nu slukker det sidste lys inde i ham, akkurat derefter fortærer mørket langsomt hendes ydre som indre.

Hun er blevet fanger i hans verden.

Mens verden spinder uden om hende, nedbryder mørket langsomt hendes verden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/12-2020 23:15 af Angeling Hu (Angeline) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 159 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.