Mælken


2 år siden 4 kommentarer Digte tanker arbejde ensom

4Et øjeblik
Et øjeblik første gang vi ser. · et øjeblik de første skridt vi tag... [...]
Rim og vers · tanker, udnyt livet, stemning
11 dage siden
2Jobansøgning
Bo sidder på sit lille kontor , hans computer brummer, under det ... [...]
Noveller · søvnløs, håbløshed, psykisk sårbarhed
28 dage siden
2Krydderi
tasken pakkes, bilen startes · bide i læben, våd i trussen. · moteren... [...]
Blandede tekster · grænser, kys, sex
1 måned, 12 dage siden
5Min lille sorte ven
Du er altid ved min side. · Du er min bedste ven, men også min være... [...]
Blandede tekster · indre konflikt, dag, afhængighed
1 måned, 12 dage siden

Puls: 48,1

Publiceret: 5
Afgivet: 31
Modtaget: 14
Maria Louise S. Jensen (f. 1982)
Jeg ser dig. men du ser ikke mig. Jeg hører del af din samtale, men du taler ikke til mig.
Du ser mig ikke, men jeg ser dig, nogle gange ser jeg kun dine hænder.
Nogle gange ser du kun dele af mig, nogle gange ser du i min i min retning, men ikke på mig. Vi er adskilt men alligevel er du tæt på mig. der er kold her, du er inde i varmen.

Jeg ser dig, du kommer nærmer, du stanser og kigger.
Du åbner døren, du tager kontakt "Hej, er der ikke mere let mælk?" Jeg kigger rundt i mælken, jeg går du af mælkekølerne og går ud i butikken, jeg siger til kunden " jeg beklager, har du prøvet den økologiske"? Jeg ved godt den er lille smule dyre men nok lige så godt, ellers får vi først mælk igen i morgen, beklager" Siger jeg og smiler. Kunde tage imod forslaget, jeg ønsker hende en god dag. "Tak og lige måde" siger hun. Hun vender mig rykken og er på vej videre, på jagt efter det næste der skal ned i indkøbskurven.

Jeg går I kølerne den blæser den kolde luft. før jeg går ind jeg trykker på den sorte knap uden forand døren til mælken, 10 minutter før blæseren sætter ind og kulden vil atter blæse koldt.
"Klonk" siger det når mælkekasserne sættes på fladvognens håre metal, stabel 2 kasser på hinanden og rulles til diverse plads, rundt i køleren.
På hylderne sættes mælk, Kefir og cremefraiche og mange flere stilles på plads, som soldater på geled der venter på det bliver deres tur til bliver udstationeret ud af butikken.
Kolde hænder, næsen løber og tiden den går og klokken den slår. Lige om lidt har jeg fri, siger farvel til chefen og dem omkring.
Forfatterbemærkninger
koldt og alen en i blæst. står jeg betragter dig. er kun mig har job hvor man føler, at verden suser forbi?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/08-2021 20:10 af Maria Louise S. Jensen (mlsj) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 300 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.