Forbandet


2 år siden 4 kommentarer Blandede tekster ulykkelig magtkamp fred

4Forbandet
Aftenmadens kedelige rester flyder på bordet. · Blandet ligger uend... [...]
Blandede tekster · ulykkelig, magtkamp, fred
2 år siden
3Vægen er også væk
I mørket står det nedbrændte lys, uden en flamme, ingen synes at ... [...]
Digte · magtesløshed, ensomhed, sindstilstand
2 år siden
8Bitterhed
Sentimentale følelser om ironiens had, vokser sig stærke fra tung... [...]
Rim og vers
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kimi Issa Lang (f. 1985)
Aftenmadens kedelige rester flyder på bordet.
Blandet ligger uendelige bunker af rod.
Jeg tyngdes i mit sind.
Dovenskabens frås flyder i mine årer.
Det ene skod efter det andet ligger og stinker.
Jeg tænder en ny smøg blot for hidkalde min skæbne tidligere.
Mit plettede tøj, afgiver en dunst af min sølle tilværelse.
De tørre flager af hud der kradser i mit ansigt, føles som bladene på en kalender, der ligegyldigt bliver revet af, dag efter dag.
Trivialiteten i urets uendelige tikken dræner mig.
Jeg ånder ind, jeg ånder ud, jeg ånder ind.
Mine lungers latterlige higen efter ilt, sænker mine planer endnu engang.
Min endeløse krig mod ligegyldighedernes forbandelse, svedes ud gennem mine porer som vand, der hældes gennem en sigte.
Jeg tænder endnu en smøg, inhalerer de cancer fremkaldende toksiner.
Jeg ligger mig, strømmen af ligegyldige tanker hilser mig velkommen til endnu en søvnløs nat.
Forfatterbemærkninger
Denne tekst har jeg haft liggende i nogle år, nu følte jeg at den måtte komme ud.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/11-2021 08:27 af Kimi Issa Lang (Issa) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 147 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.