Døden i intelligenszonen(Alt for dig specialsoldatsjæl og den store forfatter Ib Michael du kære Jahve)


1 år, 9 måneder siden 2 kommentarer Digte

2Den Medicinske Seers Zen Haiku
Dråberne opstår/ · ophobning skifter ansigt/ · vandskyl ler som håb
Digte · varme, universet, anderledes
1 dag, 12 timer siden
6De unge år hvor kameraet var unikt før mobi...
I en del år har jeg kaldt fotografi et arbejde for mig - også sel... [...]
Livshistorier · eftertanke
7 dage siden
4Forårsfrieri
Mine fødder vil betro sig til den kolde bølges essens · Havet står ... [...]
Digte · krop, eksistentiel, indre balance
19 dage siden
4Jeg er dit genbrug og din plan B
Du kommer gerne når jeg næsten er fortabt · Du samler mig op netop ... [...]
Digte · krise, håbløshed, gåde
27 dage siden

Puls: 92,6

Publiceret: 20
Afgivet: 86
Modtaget: 47
Niels Cenius (f. 1969)
Åh, kafkask dilemma, jeg tager imod og rummer, patienterne er ikke længere dem ovre på arbejdet,
men mennesker i øjnene i mit morgenspejl. Jeg tager åretag, jeg kan mærke der er brandmænd i havet og der er meldt om fjæsing og jeg skal ud og vade og har ikke mine gummitræsko med idag kære Jahve.
Sindet er i meditation tre gange om dagen men jeg kan mærke den og jeg er blevet det man kalder en formsag meget af tiden, udenfor tiden.
En mand jeg beundrer læser i Biblen hver eneste morgen klokken 6 i en halv time. Jeg begynder på det samme i morgen. Jeg er dansker.

Men jeg kan mærke brasilianeren i mig have lyst til at ryste med en tændstikæske, og føle bossanovaen tænde lysten til et måltid mad og et kys. Jeg ryster på hænderne for depressionens bølger er umulige at sluge uanset hvor meget jeg synker spyttet.
Min læge ved godt jeg hallucinerer, har tvangshandlinger og vrangforestillinger og manglende impulskontrol, det er de ord jeg har lært som Undersjukskøterska. Jeg foregriber begivenhedernes gang og min første kæreste som voksen havde desværre ret i jeg lever i en privat film, jeg desværre ikke evner at komme ud af for ren og skær angst-frygt.

Jeg er en maske, reelt ikke rigtig livsegnet. Mit sind er meget meget fortabt og jeg skal hverdag kæmpe med at være imod selvmord og at opsøge aktiv dødshjælp i Schweiz og se at få det overstået. Jeg er psykisk syg og hjælper både mig selv og andre og opdrager nogle børn. De synes tit min mad er god. Godnat Verden, du ved jeg ofte ser en sprække af lys, kys kys.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/07-2022 20:39 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 279 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.