Genopståelse 2.0


1 år, 6 måneder siden 4 kommentarer Blandede tekster tosomhed virkeligheden afhængighed

7Ødelæggende, kærlighed
Tosomhedens tomhed · Respektløse kærtegn · Opfarende kærlighed · Minima... [...]
Digte
1 år, 5 måneder siden
3Et fortids minde
Når tankerne finder vej tilbage til barndommen i nummer 8, mindes... [...]
Blandede tekster · ulykkelig, sorg, livet
1 år, 6 måneder siden
4Genopståelse 2.0
I mit miserable sind, vækkedes håbet på ny. Følelsen af fuldstænd... [...]
Blandede tekster · tosomhed, virkeligheden, afhængighed
1 år, 6 måneder siden
6Mavefornemmelse
Muntre indbildning · Altopslugende naivitet · Varmende fiasko · Erfarin... [...]
Digte · eksistens, virkelighed, mavefornemmelse
1 år, 6 måneder siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 2
Anna Gammelgaard (f. 1991)
I mit miserable sind, vækkedes håbet på ny. Følelsen af fuldstændig hengivelse blussede op i min splintrede forstand. En knitrende varm fornemmelse skyllede gennem hver en vene i kroppen, hjertet fyldtes med nyt blod som nu rummede kærlighed. Hjertevarme.
For hvad er kærlighed værd, hvis ikke den får lov at omfavne enhver levende celle og organisme. Hvis ikke kærlighed får tilladelse til at føles, åndes og leves for, hvad er så kærlighed til for?
At kunne forholde sig til og dernæst justere i forelskelsens rus er som at navigere i blinde. Den pulserende effekt i årene, arteriernes lystige leg mellem liv og død, vækker mit nysgerrige væsens betagelse af at tilegne mig evnen til at kunne regulere i mit følelsesregisters hæmningsløshed.
Slagkraften af serotoninet rammer som et myokardieinfarkt, imens jeg holdes i live ved udskillelsen af lutropin. Forelskelsens frigivelse af dopamin holder mit legeme varmt. Euforiens anerkendelse af dumdristige handlinger efterlader mig i et hysterisk anfald af latter.
Intetanende om hvad fremtiden må bringe, overgiver jeg mig, hungrende efter følelsen af at blive elsket,
til dig.
Forfatterbemærkninger
Myokardieinfarkt - Blodprop i hjertet. Lutropin - Formeringsbrændstof. Fortsat under bearbejdelse.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/09-2022 16:37 af Anna Gammelgaard (SpacyHarry) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 176 ord og lix-tallet er 47.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.