Efterårs Solens Sidste Dans


1 år, 7 måneder siden 1 kommentar Digte

1Lege Syge Sommerfugle
Dansende, som to legesyge sommerfugle, med en vinter depression. ... [...]
Digte · eftertanke, refleksion, selvværd
1 år, 4 måneder siden
2Tungt
Slæber mig selv afsted, · Udelukkende med hjælp fra mig selv. · jeg e... [...]
Blandede tekster · tabu, virkeligheden, selvindsigt
1 år, 4 måneder siden
3Jeg Lever Den
For alt ligger sig, for alt falder på plads, på sin plads. · Sidder... [...]
Blandede tekster · anerkendelse, observation
1 år, 4 måneder siden
1Menighedsråd
Jeg er nysgerrig på, jeg er nysgerrig på om hvordan. · Simpelthen, ... [...]
Essays · tanker, eftertænksomhed, bevidsthed
1 år, 4 måneder siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Junior Christian Andersen (f. 1993)
Jeg danser, i takt til solens stråler,
Her ude, i blandt, er der ingenting som ville kunne nå mig.
Her ude i blandt, er der ingenting som ville kunne få mig.
Jeg danser i takt til rytmikken, og synger i kor til musikken.

Jeg fløjter, højt på strå, noget som jeg først nu er i stand til at kunne formå.
For dette er en efterårs fortælling omkring, rigtige mange ting,
For dette er en fortolkning, som er gratis, for dette er noget som ikke koster nogle penge.

Jeg nyder synet for mine bare øjne, kan høre fuglene synge, og her er langt fra bedrag og løgne.
Jeg er en sigøjner på flugt, men flygter ikke længere fra det unikke, flygter ikke længere fra noget smukt. Jeg har fået bugt, med tankerne, oppe på den øverste etage begynder skæret fra lamperne.

Du ved oppe i kasketten, jeg skriver ordene ned, og prøver at lege med dem. Hvad andre gør sig så meget i, havner jeg uden for kategori, jeg er en smuk svane nu, som forvandlet, som en smuk symfoni.
For ude i verden er der krig, dog eksistere der kun fred i mit hjerte, helt inde i.

Jeg prøver med det bedste som jeg har, jeg prøver at stable mig selv på benene igen og tage et ansvar. For jeg vil gerne vil hen, for hvor jeg gerne vil hen, jeg valgte den svære, andre har haft valgt den ne"m jeg valgte den svære, jeg valgte at tage ved lære. Usammenhængende, dog stadig i live.

Usammenhængende, svæver jeg frit i luften, sammenhængende sanser jeg først nu duften, Af frihed i mit sind, jeg er klar parat til start, til at lukke det positive ind. Som en hest i start blokken, svinger jeg nu i takt, og er parat til at rock den!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/09-2022 17:22 af Junior Christian Andersen og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 303 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.