Hvordan vi blev mistænkt for at være informeret om Bin Ladens attak i året 2000 9/11


1 år, 3 måneder siden 0 kommentarer Blandede tekster

1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
18 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
19 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
25 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 4 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 13 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 22 dage siden

Puls: 49,3

Publiceret: 12
Afgivet: 27
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Vi kom tilbage til Svejts i året 1999 efter næsten 40 års udenlands ophold. Jeg savner stadigvæk de forskellige kulturer og hvis jeg skulle vælge hvor jeg helst ville bo, blev det nok svært, fordi lidt af hvert har plads i hjertet.
Vi planede at bygge et hus og fandt også et passende sted. Her i Svejts er det sådan, at bankerne, så og sige, har et familiært forhold til deres kunder over generationer, sådan var altså også for os. Vi benyttede samme bank som min mands forældre til at ordne det finansielle.
Fra banken side blev min mand vejledet til at investerer en del af beløbet i aktier i stedet for at afbetale på huset. Han fulgte bankens råd, hans far havde jo altid haft tillid til banken.
En aften, da vi sad foran fjersynet og så nyhederne, sagde min mand pludselig: I morgen giver jeg banken besked på at sælge alle aktierne så hurtigt som muligt. Han havde haft en drøm, som han ikke kunne ryste af sig. Den samme drøm havde han haft nogle år før. Dengang havde han drømt han skulle sælge sine aktier, han gjorde det ikke og vi mistede, jeg mener 2 eller 3 tusind.
Manden i banken var ikke særlig begejstret og forsøgte at snakke ham ud af det, med det resultat at min mand befalede ham at sælge alt med det samme, det blev også gjort fra bankens side. Jeg mener, det var en fredag, om tirsdagen 9 -11 skete katastrofen i Amerika. Følgen deraf var, at mange aktier faldt. Efter en uges tid ringede min mand til banken, for lige at minde ham om samtalen. Vi ville have tabt et ret stort beløb, var aktierne ikke blevet solgt. Manden i banken spurgte min mand, om han stod i forbindelse med Bin Laden?
Ærligt svarede min mand, at Gud havde advaret ham i en drøm, han havde ikke haft nogen anelsen om 9-11 katastrofen.
Følgen deraf var, at vores telefon blev afhørt over 2 år. Det mærkede vi ved, at det af og til klikkede i telefonen, især når vi ringede til udlandet, vores søn arbejdede på det tidspunkt i Kina.
Hvis vi er trofaste, så er Gud det også og jeg vil vove at sige, at han advarer os i farens stund. Selvfølgelig skiftede vi bank efter den oplevelse.
Det er bedre at forlade sig på Gud end på mennesker.
Det står skrevet i Salmernes bog kapitel 118 vers 8.
Kapitel 117 er den korteste Salme med kun 2 vers.
Kapitel 119 er den længste Salme med 176 vers.
Kapitel 118 er i midten af biblen, det glemmer man ikke så let.
Forfatterbemærkninger
Det er en helt igennem sand beretning.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/01-2023 12:56 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 441 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.