Jeg fatter ikke en bønne


10 måneder, 24 dage siden 3 kommentarer Essays lommefilosofi leve indre smerte og tomhed

3Jeg fatter ikke en bønne
Jamen, kan de da ikke se, hvor rædselsfuld tilværelsen egentlig e... [...]
Essays · lommefilosofi, leve, indre smerte og tomhed
10 måneder, 24 dage siden
8Jeg tror ikke på noget længere
Jeg tror ikke på noget længere, · Jeg håber ikke engang · Tro og håb ... [...]
Digte · tro, håb, afmagt
10 måneder, 29 dage siden
5Mit hjerte
Jeg har vandret rundt i min stue · Jeg kan ikke finde ro · Mit lille,... [...]
Digte · reflektion, død, kærlighed
9 år siden
7Lader dig gå
Mit hjerte sukker og jeg tænker, · du er nu frigjort fra mine lænke... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jessica Nielsen (f. 1994)
Jamen, kan de da ikke se, hvor rædselsfuld tilværelsen egentlig er?
Fik jeg et sæt øjne anderledes fra de andres? Og betalte jeg da med mit livs formål?
Er mit sind vævet så forskelligt fra deres, at jeg ikke kan få dem til at forstå at meningen slet ikke er der?
Er mennesket så fjernt fra virkeligheden? Så besat af deres egen bevidsthed? Så opslugt af storhedsvanvid at de tror på at de skulle være så specielle at få tildelt en mening?
Hvorfor skulle mennesket adskille sig fra andre dyr? Aldrig har jeg mødt en fugl der satte spørgsmålstegn ved hvorfor den kan flyve, og aldrig har jeg mødt et egeren der mente at det var ment til noget større. Der er behov. Der er instinkter. Og der er det menneskelige ego, der bedrager os til at tro at vores bevidsthed skulle være noget særligt.
De siger nu at man på videnskabelig vis kan påvise at bønner har en bevidsthed. Så tillykke, du evigt selvophøjende menneske, meningen med dit liv, er lige så vigtig som en bønnes.
Forfatterbemærkninger
Jeg ved ikke hvad det her er.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/05-2023 09:31 af Jessica Nielsen (Wonderland) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 177 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.