1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
21 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
23 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
29 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 8 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 17 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 26 dage siden
1Om at give af sine reserver
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har op... [...]
Blandede tekster
2 måneder, 3 dage siden

Puls: 47,8

Publiceret: 12
Afgivet: 28
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil slutte en ny pagt med Israels og Judas hus.
Jesaja 66 - 8. Kan et land blive født på en dag.
Israel lever stadigvæk under det Gamle Testamentes regler og bude. Når Kristus kommer anden gang, som prophetert i biblen, bliver deres øjne åbnet til at vedkendes ham og et land bliver født på en dag. Indtil den tid er de blændet sådan at evangeliet kan komme ud i verden.
Johannes Evangeliet 3 - 5: Den der ikke bliver født af vand og Ånd kan ikke komme ind i Guds rige. Jesus Ord.
Vi som har modtaget tilgivelsen står ikke mere under det Gamle Testamentes regler og bude. Vi tilhøre Gud og evigheden, hvis vi har modtaget Kristus.
Ved at læse kronikbøgerne får vi et klart billede af, hvordan Gud omgås Israel i dag som før i tiden.
De har Sabbat regler og det 50 tyvende jubiler år plus mange andre ting. Hver gang de glemte budene, havde de krig med deres nabolande. Når en god konge regerede og de rettede sig efter budene havde de fred.
Israel blev delt i to efter Salomon døde på grund af afgudsdyrkelse i slutningen af hans liv. Israel og Judah havde igennem tiderne 20 konger hver. Davids slægt som videre føres op til Jesus fødsel havde af 20 konger, kun 7 fulgte Guds regler mere eller mindre. Problemet var og stadigvæk er, at folket skal følge reglerne, før eller senere gør de fejl. Vi som har overgivet vores liv til Kristus er overkommer, fordi vi har modtaget tilgivelsen.
Problemet i Israel i dag er det samme som før i tiden. Vigtigt er, at de som regere landet holder budene.
Israel blev angrebet af palæstinenser i Gaza den 7 oktober. Helt nøjagtigt 50 år før på samme dag skete Jong Kippor krigen og 50 år før 6 dage krigen. Alt dette kan læses på internet. Israel var denne gang ikke parat og tilsyneladende heller ikke de som regerer landet. Med andre ord de overser budene.
Folket demonstrer for at få de som er taget til fange fri. Det gjorde de før i tiden også med den forskel, at de råbte til Gud. I dag demonstrerer man imod regeringen. Kun Gud kan sætte de som er taget til fange fri, og ham tilhører al ære, sådan var det altid.
Gud vil frelse Israel og folket i Palæstina, når de vender sig til ham. Det gælder også for resten af verden. Alt dette er skrevet, sådan at vi kan lære af det og med vores frie vilje vælge imellem godt og ondt for vores bedste eller værste.
1 Korinter 15 - 52. Når troende kristne er taget ud af denne verden, før de sidste katastrofale tider, håber jeg ikke at Gaza bliver et eksempel på al den had de har imod Israel og kristne. Der bliver sådanne som for sent opdager det kristne budskab og som bliver martyrer.
Jonathan Cahn har mange vidios på you-tube om dette emne. Jeg kan kun anbefale at informere sig om dette meget vigtige budskab som er vigtig for os alle i dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/04-2024 11:03 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 525 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.