1Der stod han så
Der stod han så uden en trævl på kroppen, med sin blege nøgne hud... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Den kolde jord
Der sad de alle på den kolde jord og kikkede ængsteligt op på den... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Når livet er sat på pause
Man står der midt i vadestedet og ser floden drive forbi. · Man kan... [...]
Blandede tekster
15 år siden
1When looking
When looking at the past, with all it's history. · All the sad and ... [...]
Digte
19 år siden
3Ordenes kamp!
Hvorfor skal alle skændes rundt om os? · Det driver med hvide løgne... [...]
Digte
19 år siden
2Alene, men ikke ensom
En torsdag aften med en ven. · Forberedelserne til den efterfølgen... [...]
Kortprosa
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bo Schlichting (f. 1971)

Solen kikkede ind, der søndag morgen.
Jeg vågnede stille, men drømmen forsatte.
Jeg tænker at jeg sikkert stadig drømmer.
AV, nej det gør ondt, når jeg niver mig selv i armen.
Hvordan kan jeg ligge her, midt i en drøm og dog midt i mit liv.
Har jeg virkelig fået alt hvad jeg vil have?
Nej, det har jeg ikke, men det går stadig i den rigtige retning.
For bare et par år siden kørte det hele direkte mod afgrunden.
Livet havde mistet sin værdi.
Men jeg spekulere over, med hvad opgjorde jeg mine værdier?
Eller var det bare én værdi, jeg opgjorde alt med?
Værdien kærlighed?
Da jeg mistede hende, mistede jeg alt i mit hjerte, men ikke i mit liv.
Det kan jeg nu se, hvor alt er som en god drøm.
Hvordan kan det så være så godt nu?
Mine venner gav ikke op, men vigtigst af alt, så gav jeg ikke selv op.
Jeg kunne ikke overskue det hele eller bare en lille del.
Jeg startede bare et sted, med at flytte et billede.
Ikke at det hjalp det store, men det var bare første skridt.
Hver dag gjorde jeg en lille ting.
En lille ting jeg kunne overskue, men en ting der bragte mig væk fra hende.
Dagene er siden gået i et væk og jeg kan ikke huske hver eneste lille ting jeg har gjort.
Nogle dage har det bare været at stå op eller at gå i byen.
Trin for trin har jeg taget.
Jeg har ikke talt alle trinene eller tænkt på hvor længe det ville vare at komme op til overfladen.
Dog kan jeg denne morgen, da solen kikkede ind, se at jeg nu nærmer mig paradiset.
Da solen kikkede ind indså jeg, at jeg stadig havde drømmen.
Drømmen er stadig stor og uoverskuelig, men jeg lever den mere og mere for hver dag der går.
Jeg har fundet min prinsesse og min drøm.
Men vigtigst af alt, så bygger jeg ikke længere mine værdier på en ting.
Min prinsesse er nok den vigtigste for mig, men mine venner, familie osv. har nu en næsten lige så stor værdi.
Så når mit liv igen bliver skyet ved jeg, at solen hænger lige over og er klar til igen at kikke ind.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/10-2004 15:53 af Bo Schlichting og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 380 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.