0Ansvar
Ansvar er uundværligt for vores samfund i dag. Alle bruger en hvi... [...]
Essays
14 år siden
0Drømmen
Vi lever i et samfund af narcissistiske unge, varmlufts-kendte og... [...]
Essays
14 år siden
1Grænsebrydende kunst
Kunst og litteratur har gennem hele verdenshistorien været til fo... [...]
Essays
14 år siden
1Cigaretten
Den er over alt, og dog er den skærpet i det offentlige rum. Man ... [...]
Essays
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Josefine Østerby (f. 1991)

Du fylder mine tanker, i takt med jeg høre musikken glide gennem mine øre.
Jeg mærker en tåre glide fra min kind. Vores tid sammen, den var særlig.
Du gav mig styrke til at leve længere.
Du fik mig til at tænke på noget andet end livets kvaler. Du elskede mig, jeg elskede dig. Vi var evigt.

One day the blue sky turned dark and lonely. You looked at me in a different way. A way nobody would believe in.
Love lifts us up where we belong
But only you wouldn't believe.

Du tabte dit ansigt og gjorde mig kold.
Følelsen i os forsvandt og blev til minder. Minder blev til erindringer
Og erindringer forglemmes.
Os to. Vi to. Lige på en gang, var mit liv i flammende oprør

We are creatures of the underworld
We can't afford to love.
You walked away from me.
Forgot me in your passion of the feature
Are you thinking of me when you fuck her? You didn't care, but you still know that between black and white is a thousand shades of grey and you're never going to se them all. Time passed and you looked up in the sky.

Du var forbi og så tilbage på vores tid. Men jeg træt af at skrive baby, jeg er træt af mit liv. Du tog mig til dig.
Fik mig til at smile af dig igen. Men jeg var træt, og mærkede tårer på mine kinder. Du havde noget særligt, men tabte det så let. Jeg elsker dig og hader dig, men jeg beklager, det må slutte her. Ved det sidste. Punktum.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/08-2006 00:05 af Josefine Østerby (Josefinee) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.