Når frisøren har lukket


4 år siden 1 kommentar Smilebåndet selvgjort nødsituation

7Uoverensstemmelser
Holms og Olsens interessante uoverensstemmelser startede længe fø... [...]
Smilebåndet · arrogance, hovmod
4 måneder, 4 dage siden
7Skildpadden
Svend havde placeret sig i stuens luneste krog sammen med resten ... [...]
Smilebåndet · juleaften, chokolade, konsekvenser
5 måneder, 9 dage siden
7Overflødighedshornet
Ved juletid hørte underboen en nat ved 3-tiden, hvordan Louis snu... [...]
Smilebåndet · grådighed, pladsmangel, stædighed
11 måneder, 14 dage siden
2Fødselsdagen
Karen holdt sin 78-årige fødselsdag på en forårsdag med fuld sol ... [...]
Smilebåndet · grotesk, stemningsskift, enetaler
1 år siden

Puls: 9,3

Publiceret: 0
Afgivet: 7
Modtaget: 1
Lejsy Storm (f. 1955)
I disse tider hvor frisører m.m. er lukket ned, så gav denne status tilsyneladende ekstra næring til min mands kraftige hår. Det groede med en hast, som ikke gjorde ham ære. Hvirvler og totter gik amok. Efterhånden forsvandt al lighed med en frisure, og det var her, han mente, at jeg kom ind i billedet.

Jeg har altid næret stor beundring for alle de dygtige frisører, som kan forvandle håbløst hår til at blive rene åbenbaringer. Selv ejer jeg ikke denne evne. Jeg er hverken den lykkelige ejer af frisørsaks eller hårtrimmer, og det nødvendige håndværk har jeg aldrig lært mig.

Min mand var dog nået til et desperat punkt, som drev ham helt derud, hvor jeg blev bedt om at klippe ham.
Jeg fandt husets bedste saks og en god kam, mens jeg sank et par gange inden jeg gik ombord i høstakken. Placeret foran spejlet kommanderede han: "Bare klip til!" og "Giv det en ordentlig omgang!"

Jeg gik forsigtigt til værks med tungen lige i munden. "Mere!" sagde han. "Der skal meget mere af!" og pegede på en tot, som var stukket helt af, takket være et ekstra tilskud af B-vitaminer hen over vinteren.

Jeg klippede forsigtigt, mens jeg forsøgte at reducere gloriens omfang. Egentlig blev jeg helt tilfreds med resultatet, men må nok erkende, at nakken var svær at klippe med en køkkensaks. "Bare gå til den!" opmuntrede han. Jeg gjorde, hvad jeg kunne, og til sidst rakte jeg ham nakkespejlet.

Han blev helt stille. Kiggede længe. Drejede spejlet fra side til side og til sidst mumlede han sagte: "Det var ikke lige det, jeg havde håbet på."

Heldigvis har han en god kasket.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/03-2020 14:24 af Lejsy Storm og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 278 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.