Alt det smukke


3 år siden 4 kommentarer Klummen sind fremtidssamfund kultur

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
6 måneder, 1 dag siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
9 måneder, 10 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
10 måneder, 5 dage siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
10 måneder, 23 dage siden

Puls: 7,9

Publiceret: 0
Afgivet: 4
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Faldt over talemåden: "En smuk ting, passer dårligt i de forkerte hænder".
Tænker over tiden. Hvor vi bevæger os hen. Hvordan vi bærer ømhed og kærlighed til hinanden og den by vi lever i. København er en køn by. Eller var, langsomt over tid ændrer alt sig. Ingen fejer foran egen dør, eller samler op, ingen gør oprør over betonørkens udbredelse, dannelse og hensyn er erstattet af autonome og egoistiske handlinger. Det smukke danske sprog, forfalder til en stavelses ord og det fra udlandet. Håndskriften gennem århundrede, som var ens personlige stempel er aflivet med nem-ID og mobil taster. Kunsten som narrativ og tids bebuder bliver erstattet af dekorative ingenting. Det smukke Dannebrog bruges politisk til at sætte folk i bås... at mit ellers så lyse sind, prøves af i en tid hvor alt hvad der er smukt, skal skiftes ud med noget uden skønhed, sjæl og karma.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/05-2021 01:31 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 148 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.