Solstrålen: Morgen historie nr. 22


9 år siden 1 kommentar Klummen livet hjertevarme

2Tanker om kærlighed
Morgenlyset tager bittesmå skridt i retning forår, der af mange v... [...]
Smilebåndet · kærlighed
1 år, 2 måneder siden
3Den smukkeste afsked
Den mørke skygge havde sænket sig og lå tungt som en tons tung dy... [...]
Blandede tekster · livets gang
2 år siden
4En lykkelig solstråle historie
Tankene flyver rundt, igen og igen. Det er nærmest som om at det ... [...]
Blandede tekster · mennesker, livsglæde, tanker
7 år siden
4Solstråle morgen historie nr. 24
Et lille strejf af skønhed på den stjerneklare nattehimmel, der m... [...]
Klummen · refleksion, glæde, lys
7 år siden
1Solstrålen: Morgen historie nr. 22
Morgen historie nr.: 22 · Livet slår hjerte slag, tankerne får ving... [...]
Klummen · livet, hjertevarme
9 år siden
2Solstrålen: Morgen historie nr. 21
Morgen historie nr. 21 · Morgen luften sniger sig langsomt hen over... [...]
Klummen · kærlighed, livsanskuelse
9 år siden

Puls: 2,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frank Viggo (f. 1961)
Morgen historie nr.: 22

Livet slår hjerte slag, tankerne får vinger, mens natten langsomt fortrænger sin stjerne klædte dyne. Den lysende stribe i øst, bliver med små bitte tag, ved med at skubbe den dunkle himmel opad, så solens mange arme, en efter bryder igennem og hjælper med at give morgen himlen luft så en ny dag kan begynde og som så mange gange før er min morgen ven på vej hen over græsset, op over træ toppene og tilsidst ind af mit soveværelses vindue.
De sidste mange dage har travlheden været stor så der ikke været så meget snak, et lille kys på kinden og et hjerte kram, hvorefter den lille solstråle er drønet videre på sin færd. Mere har der heller ikke været behov for, det er jo ikke altid man behøver at sige så mange ord, for at fortælle en masse, et lille blink med øjet sammen med et smil og et nænsomt kys mens man holder om den hvis hjerte slår i takt med ens eget hjerte, er nok til at føle kærlighedens stærke bånd, der bare vil vokse sig så stor at intet kan det bryde.
Min lille solstråle var der også her til morgen, den havde igen travl men dom altid var det med den milde latter i stemmen den tog den sidste rest af søvne væk fra mine øjne, med ordene: "kan du så vågne op din sovetryne, du har slet ikke tid til at ligge der og slumre" jeg svarede kækt tilbage: "Nå der er nok en der er lige overfrisk nok" og jeg fortsatte:" Du har vel travl igen dag og ikke tid til at snakke lidt" Solstrålen kiggede smilende tilbage et kort sekund, hvorefter ordene forlod dens smilende læber: " ikke i dag syvsover, sommeren går jo på hel og jeg skal sammen med resten af mine solstråle venner, arbejde ekstra hårdt for at holde efteråret lidt på afstand endnu"
Den spang derefter op og gav mit hjerte et ekstra langt kram, sprang hen til vinduet, hvor den lige kiggede til og sagde: " Vi skal nok få tid igen til og snakke, det lover jeg, men nu skal du altså se og stå op, du skal ud og sprede smil og glæde på din vej igennem dagen" og ud af vinduet den sprang med sine små raske skridt, for at sende sine varme stråler omkring sig i den verden der omgiver os alle "godmorgen til alle, super god dag" "husk smilet"
Forfatterbemærkninger
Solstrålen den kække og den flittige :-)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/02-2015 21:53 af Frank Viggo og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 411 ord og lix-tallet er 49.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.