Debat om lykken


4 år siden 3 kommentarer Blandede tekster livssyn nysgerrighed pædagogik

4Aksel, den eventyrlystne nullerdreng
For at forstå historierne om Aksel må man først vide lidt om null... [...]
Eventyr og fabler · godnathistorie, optimisme, livsrefleksion
2 år siden
5Livsvalg
Livet er en uoverskuelig playliste. Hvert sekund kan du vælge mel... [...]
Aforismer og gruk · smil, ansvar
2 år siden
5Min elskede ægtemand
Klask, min svidende prikkende håndflade efterlader din lokkende v... [...]
Digte · romantik, kærlighed
3 år siden
6Gråvejrstanker bag altandøren
De grønne kæmper står i vagtsomt geled, · mens vinden rasler i dere... [...]
Digte · hverdag, natur, humør
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Luna Madsen (f. 1976)
Så hold dog din kæft!
Orker ikke høre mere på dine idiotiske udgydelser, du fatter jo ingenting af noget som helst. Du tror at din tågesnak er tegn på dit intellekts superioritet - NEJ.
Du er bare blevet vant til at omgås lignende idioter, der også tror at hvis I bare holder strømmen af literære floskler ved lige, så er I en overlegen messiasflåde af indsigtsfulde.
Spar mig for din selviscenesatte bekymring, spar mig for at skulle vise hensyn til din opfundne lidelse. Skån mig for helvede da for at skulle blive ved, at foregive interesse for de ynkelige. Fri mig for al verdens skyld, din gigantiske gødselsklat.
Flet næbet, nu. Jeg er mere end træt af alt det lort du lukker ud.

Det er det åbenlyse behov for at have en plads og en mening i livet, der driver dit værk, men du vil jo hellere virke klog end være det.
Hvad med om du slog lytteflabberne ud og holdt gyllesprederen lukket? Dit eget fjæs forsøger også at fortælle dig det, det er kraftedeme da derfor du har to ører der kun skal høre og kun en mund, der også skal have ædelsen ind - hør mere, ævl mindre.
Du mener det jo godt?! Holder lige en pause mens jeg kaster op i min mund.

Er der mon noget helvede, hvis veje ikke er brolagt med gode intentioner og hvis indretning ikke er fremstillet af kujoners medlidenhed? Er der mon noget paradis, der ikke kræver lidelse?

Så stop med at ville redde hele verden, du skaber et ulideligt helvede for mig og i sidste ende dig selv, selvom jeg tvivler på at du vil kunne indse det.
Jeg skubber det ind med meget små skeer, så prøv at få dine to hjerneceller til at stå på geled.
Verden er fuld af lidelse, det er jo derfor det er vores nu, der er det ultimative paradis.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/10-2019 13:22 af Luna Madsen og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 316 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.