Rytme


3 måneder, 9 dage siden 5 kommentarer Digte harmoni sjæl healing

5Rytme
Min måtte falder tungt på gulvet · ruller sig ud og hilser mig velk... [...]
Digte · harmoni, sjæl, healing
3 måneder, 9 dage siden
4Juli-barn
Du var her. · Dit hjerte slog · Jeg så det selv. · Du var her. · Jeg delt... [...]
Digte · sind, tabu, abort
3 måneder, 17 dage siden

Puls: 17,0

Publiceret: 1
Afgivet: 5
Modtaget: 6
Gro Galena (f. 1994)
Min måtte falder tungt på gulvet
ruller sig ud og hilser mig velkommen.

Aftryk efter hundredevis af timer
brugt med hænder og fødder plantet solidt.

Jeg bygger et tempel af min smerte
knælende, åbner jeg mit hjerte igen.

Et alter af accept og tilgivelse
Ånder ud, giver slip

Jeg bevæger mig til rytmen af mit åndedræt
her er jeg min egen bedste ven.

Her, på min yogamåtte
lader jeg min stilhed hele mit knuste hjerte.
Forfatterbemærkninger
Jeg arbejder med yoga. Jeg dyrker yoga hver dag, og har gjort det i flere år. Da jeg havde en spontan abort, forsvand lysten til at dyrke yoga. Digtet her, skrev jeg efter jeg vendte tilbage til yogaen. Yogamåtten har altid været der jeg flygtede hen, men den gav mig ikke lov at flygte fra min egen krop.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/01-2024 16:09 af Gro Galena og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.