3Heteronormativt
det er · familiezoneskiltet i toget · som viser tændstikmand plus · tæn... [...]
Digte · heteronormativitet, kønsroller, feminisme
5 år siden
3Lgbt
lebber ville leve længere og lykkeligere hvis I ikke · gødede med g... [...]
Digte · lgbt, diskrimination, livserfaring
5 år siden
5Fremtidshåb
verdenen der svømmer · i køn min mor er · en søster mere solidaritet · ... [...]
Digte · feminisme, håb, drømme
5 år siden
4Fjerklædt
de dage jeg forbliver · klædt i fjer · dør jeg lettest
Digte
5 år siden
2Najadeblod
kan du · stadig elske mig med dette · najadeblod løbende · i årerne og ... [...]
Digte · kvindeportræt, livserfaring, viljestyrke
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Syrene Hvid (f. 1988)
Frank Sinatra dominerer Lizettes lejlighed, han lyder fra højtalerne, står i sine omslag på hylderne, hænger i Lizettes egen nodeskrift på væggen, I've Got You Under My Skin genkender Mattea endda uden oversættelse. Lizette lister hænderne op under hendes trøje bagfra, elsker hende korporligt, slynger sig omkring hendes figur med arme og ben og hendes lange, lyse hår minder slet ikke Mattea om Mie eller Pige A, Pige B, Pige C, i øjeblikket findes der kun en eneste blond kvinde i verden og hun bærer Lizettes navn, hun har hendes nedbørsblik og hun maler læberne i præcis dén farve rød, Dior Addict Rebellious. De har ikke sex op ad nogen døre, de gemmer deres inderligste kærtegn til de nystrøgne, nøgne lagner og bagefter går ingen af dem længere væk end til Lizettes stueklaver der snart bryder ud i sang, det føles lidt som ytres ordene af Matteas egen mund, men tør hun tro igen, tør hun håbe, tør hun smile? Hun kan jo mærke sine læber, hun kan mærke at de buer blødt.

Sammen vender de tilbage til bandet, Lizette og hende, da den næste weekend gør sit uundgåelige indtog, de går på scenen som altid, spiller uden nogen unødvendig tyngde, intet nag vejer ned. Sachas trommer rammer takten uden at deres historik lægger sig som en dæmper imellem fodpedal og trommeskind, Lizettes fingre kærtegner klaveret som havde hun ikke fået en kæreste, ny og ren og skær, hvor Rosalie omfavner det hele, hun balancerer sin kontrabas og på samme måde balancerer hun dem, alle, fire. Mattea kvæler ikke længere lydene, de vibrerer i hendes hals og hun lukker dem ud som vilde fugle, holder dem ikke indespærret, lader skæbnen flyve frit på sine spinkle vinger. Hun lever for weekenderne, selvfølgeligt, men torsdag morgen sad Lizette alligevel ved hendes køkkenbord, så livet kunne strække hals ind i hverdagen, ind i kontorarbejdet og de umusikalske stunder, når mobilen bipper sin egen melodi. I sidste ende vil der ligge en besked fra en kvinde, fra den hun har ventet på, so deep in my heart, so you're really a part of me, fra elskerinden i bestemt form, ental.
Forfatterbemærkninger
Sidste kapitel.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/09-2017 04:38 af Syrene Hvid og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 358 ord og lix-tallet er 59.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.