5Min far er flyttet ind
min far er flyttet ind · han er død · men lever stadig under huden · i ... [...]
Digte
4 år siden
4Gud og skyggen
skyggesiden vokser i os · fra barndommens leg · gennem voksenlivets · t... [...]
Digte · gud, skyggeliv, livssyn
4 år siden
2Inde bag en busk
du er voksen nu · lille barn · du tabte bolden · inde bag en busk · du så... [...]
Digte · skygge, barndom, omsorgsvigt
4 år siden
0Lykke er en skygge
Lykke er et indfanget lys · i en indfanget skygge · hvor hjertet ligg... [...]
Digte
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Steffen Gilmartin (f. 1963)
Det er spændende at gå forbi folk og kigge dem i øjnene, som jeg nu gør og smiler eller gør ingenting, bare er tilstede. Men det mest spændende er det at vi med et enkelt glimt kan se alt, eller det meste, eller noget eller lidt. Men noget kan vi se og hvis vi kan se noget, så kan vi også se alt, siden alt nu er i bevægelse som det er på grund af universet kræfter og energier. Så med et glimt kan jeg se alt i et andet menneske, fordi jeg ved noget om mig selv måske? Eller er det fordi det glimt indeholder energi og information. Quantum mekanikken forbinder os og den forbindelse forstærkes måske bare i det øjeblik vi ser hinanden. En partikel som bliver observeret ændrer sig, ændre bevidsthed. Et mennesker som får opmærksomhed, ændrer sig. Fordi vi hele tiden er i bevægelse. Big bang! Opmærksomhed skaber forandring, forbindelse, indsigt, følelser, tanker.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/08-2019 15:43 af Steffen Gilmartin (Gilmartin) og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 157 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.