Ikke et forsøg på mere end det det er



7Ikke et forsøg på mere end det det er
Nogle gange... nogle gange må man bare sætte sig ned og skrive. S... [...]
Filosofihulen
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Cicka Flamall (f. 1994)
Nogle gange... nogle gange må man bare sætte sig ned og skrive. Skrive for at se om der kommer et fornuftigt stykke tekst ned på papiret. Det er nok sjældent at det sker. Eller sådan da. Det er nok sjældent at teksten bliver noget værd. Andet værd end hvad man selv vurderer den til. Og det er vel også noget... er det ikke? Altså hvad man vurderer den til. Men inden i, er der også en flamme. Og den handler ikke om hvad man selv gør tingene værd. I hvert fald ikke min flamme. Flammen brænder i stedet for, blot om at ende med de store. Eller bare de mellemstore. Eller bare de mellemste. Eller faktisk bare at kunne leve. Leve af at skrive. Rim... stærkt.

Men først kommer spørgsmålet. Er man god nok... er jeg god nok. Glemte jeg et spørgsmålstegn? Nej, fordi spørgsmålet er retorisk... du kan ikke svare på det. Men du er velkommen til at prøve. Det konkrete og ikke retoriske spørgsmål handler i virkeligheden ikke om mig, men om alle andre. Kan alle i virkeligheden sætte sig ned og skrive en tekst? Er jeg, eller vi, bare blevet fodret med flere komplimenter end de andre? Er det bare omgivelserne der har givet et ekstra skub i denne retning, og slet ikke mig der har noget at byde på? I virkeligheden kan alle måske skrive en tekst, de gør det bare ikke. Og deri ligger forskellen på mig og dem.

Måske. Måske ikke. Time will tell.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/10-2019 07:19 af Cicka Flamall og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 250 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.