1Fra mig til mig
Du havde en kvinde at elske. Du havde en der var villig til at gø... [...]
Blandede tekster · selvbiografi, skæbnefortælling, tragedie
1 år, 6 måneder siden
3Er det mig selv jeg ser?
Er det mig selv jeg ser? · Jeg pendler · mellem en hårdtprøvet spejde... [...]
Rim og vers · forståelse, sind
1 år, 11 måneder siden
3Nu er jeg parat
Den dag du er parat · En nagende tvivl bliver jaget på flugt · En lil... [...]
Rim og vers · krisehåndtering, erkendelse, livssyn
2 år siden
2En ulvs syn
Som en gammel bortjaget ulv fra sit kobbel, har jeg søgt tilflugt... [...]
Blandede tekster
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
N.K. Frederiksen (f. 1977)
Som en gammel bortjaget ulv fra sit kobbel, har jeg søgt tilflugt på en lille høj! Herfra kan jeg se de andre kobler tumle rundt og glæde sig ved livet sammen.
Jeg slikker stille mine sår og tankerne falder på om jeg er overladt mig selv, til den evige søvn indhenter mig?
Der er ikke kræfter til at blive en ny alfa i et nyt kobbel, dertil er jeg for slidt og pelsen er for grå.
Jeg lusker på sikker afstand af de andre ulve rundt og længes efter deres leg, jagt og tryghed ved hinanden.
Der hører jeg ikke længere til, det er en verden der er lukket og den har ikke plads til en gammel ulv.
Vinteren nærmer sig og jeg må jage alene eller gå til hvis kræfterne ikke holder, måske ser jeg et forår mere, måske en sommer til, men den bliver stadig alene.
Jeg er ikke bange for den evige søvn, men jeg ønsker den ikke endnu og dog virker det som det eneste realistiske mål nu!
Jeg har ar over alt, der er sår der ikke vil heles og hvordan jager man når man er skamskudt en gang for meget?
Jeg sænker hovedet ned i buskene på min lille høj, så længe de ikke kan se mig, kan jeg vel hvile lidt her!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/09-2021 10:57 af N.K. Frederiksen (Ormstunge) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 219 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.