Et gyldent øjeblik i min dag


15 dage siden 2 kommentarer Blandede tekster dyr eventyr livsglæde

4Jeg vil bære min byrde med et smil
Aldrig vil jeg · tillade beklagelser · komme ud af min mund · Ved blot · ... [...]
Digte · mennesker, optimisme, smerte
3 dage siden
3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
11 dage siden
2Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
15 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
25 dage siden

Puls: 28,2

Publiceret: 15
Afgivet: 21
Modtaget: 53
Christina Harritz (f. 1975)
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor og fodrer duerne med.

Jeg sætter mig på bænken, og sidder og kigger på duerne, der er samlet i flok på pladsen.

Det er som om, at de kender mig, for de kommer hen til mig.

'Jubiii!, nu kommer Madmor', siger de.

De spiser ivrigt, og nærmest kæmper om maden, til trods for, at der er nok til dem alle.

En af duerne har ikke tid til at spise, han har travlt med at jagte en anden due. Han er vist liderlig og forårskåd. Hunduen flygter væk fra ham. Hvor kan mænd dog være belastende!

Mine duer er et højdepunkt i mit liv. De er med til at skabe liv og stemning på mit Nørrebro.

Nogle af duerne er så tamme, at de kommer helt hen til mine fødder.

Jeg nyder sådan synet; at stå der omringet af duer.

Duerne har det godt. De har deres faste gang lige her ved parken. Der er nemlig mange, der fodrer dem her.

Duerne elsker ris og brød.

Jeg kan bare sidde og kigge på dem i et væk her i solen.

Når bare jeg kan nyde mine duer, så behøver jeg ikke at tage på ferie, for dette er en oplevelse hver gang.

Hver dag jeg ser duerne, er det som om, at jeg oplever dem for første gang.

Duerne er mine venner.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/04-2024 15:47 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 234 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.