Hvem er mere glad end mig? · Oplæsning ved festuge-event i Aarhus

15 svar
Senest opdateret 6 år siden · 6 bruger(e) deltager
6 år siden

Jeg er blevet tilbudt at skulle læse op af en af mine tekster ved arrangementet Rock og Lyrik som afholdes af Allé Huset i Aarhus fra d. 28. til d. 31. august. Jeg har aldrig været med før, hverken som gæst eller optrædende, men glæder mig rigtigt meget til at skulle deltage i denne omgang, da jeg kender Allé Huset fra andre sammenhænge og det selvfølgeligt altid er en stor ære at blive indbudt til at læse op, det er første gang jeg oplever det og kun anden gang jeg skal læse op for et større publikum. Så spørgsmålet er virkeligt, hvem der mon kan være mere glad end mig i dag!

6 år siden
6 år siden

Tillykke. Jeg håber, du bliver en stor succes. :-)

6 år siden
6 år siden

Til lykke

6 år siden
6 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Signe og Mogens, tusind tak for lykønskningerne og forhåbningerne på mine vegne, det er altid skønt med støtte fra disse kanter.

Camilla, tusind tak for de støttende ord, jeg synes også selv det er noget af en anerkendelse, så er rigtigt glad. Måske når jeg kommer lidt tættere på datoen, vil det begynde at føles som en ballon i hovedet der løfter mig op.

- Syrene

6 år siden
6 år siden

Hej Syrene
Hvor lyder det dejligt kh fra Ulla

6 år siden
6 år siden

Tak, Ulla. Jeg synes også selv, det lyder skønt.

6 år siden
6 år siden

Hej Dyrene.
Hvor lyder det dejligt for dig!
Og så er festivalen over 3 dage, du skal vel"på". flere gange så.
Syrene selvfølgelig undskyld det er min mobil der retter, men jeg vandt!
Det jeg ville sige er, du har gode tekster, så du er helt sikkert bedst til selv at læse dem op, og få det frem du vil! Så nyd denne mulighed. Fint med en vekslen mellem musik og ord.
Vh Anni

6 år siden
6 år siden

Hej Anni,

Tusind tak for de gode ønsker. Ja, festivalen er over tre dage, men jeg skal kun på den ene gang, resten af tiden er det andre dygtige musikere og poeter der skal slå deres folder.

Mange tak for rosen af mine tekster, ja, jeg håber, at det at jeg selv kan læse dem op virkeligt kan få det frem som jeg gerne vil sige med dem.

Jeg vil helt bestemt nyde muligheden og chancen for at prøve oplæsning af overfor et større publikum. Mange tak for inputtene.

- Syrene

6 år siden
6 år siden

Det gik bare rigtigt godt til min oplæsning. Tak for jeres interesse og støtte herinde, jeg er meget stolt over hvordan det gik og det har været en mega oplevelse.

6 år siden
6 år siden

Fint at det gik godt.

6 år siden
6 år siden

Dejligt at høre. Måske kan du give et par tips? Jeg skal selv i ilden til kulturnatten 13.okt. og er begyndt at blive lidt smånervøs.

6 år siden
6 år siden

#11 (Bondekonen): Måske kan du give et par tips?

Jeg kan i hvert fald dele ud af egen metode.

Jeg læste teksten op for mig selv rigtigt mange gange inden den rigtige oplæsning, måske ti gange i alt, plus et par gange for "prøvepublikum", min kæreste og mine forældre, bl.a. Det hjalp mig til at etablere et behageligt tempo og finde ud af, hvor jeg ville lægge tryk og intonation i teksten og hvor der evt. var faldgruber i forhold til udtale. Det gjorde også, at da jeg skulle læse teksten op rigtigt, kunne jeg den næsten udenad og det hjalp på nerverne i situationen. Ordene føltes som hjemme, på en måde. De var trygge og jeg var tryg ved dem, det var for mig det vigtigste.

Ved ikke om det kan hjælpe dig, men det virkede i hvert fald for mig. :-)

6 år siden
6 år siden

Det lyder absolut også som noget, der kan virke for mig. Tak for rådet. Nu skal jeg så bare vælge, hvilke af 244 wordsider, jeg vil læse op. :-)

6 år siden
6 år siden

Syrene, hvor godt at høre !

6 år siden
6 år siden

Anni:

Tak skal du have, det var en af de fedeste oplevelser i mit liv.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Oplæsning ved festuge-event i Aarhus er startet 02/08-2017 12:04 af Syrene Hvid og er placeret under Hvem er mere glad end mig?.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
1 dag, 1 time siden · heksemutter
45Dagens DJ
5 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
10 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
10 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
27 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 2 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 16 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 9 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 16 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 17 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 21 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 21 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 23 dage siden · Ansu

Hvem er mere glad end mig?

5Skriverefugium
5 år siden · Syrene Hvid
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
6 år siden · Syrene Hvid
9Sikke en weekend!
6 år siden · Mille82
8eventyrkonkurrencen.
6 år siden · Morpho
4eventyrsamling
6 år siden · Babyangel85
16Forlagskontrakt
6 år siden · Bondekonen
8Får udgivet en digtsamling til jul
6 år siden · Fink
13Min eventyrsamling på Hovedbibliote...
7 år siden · Mons1957
3Første anmeldelse af Grænselandet.
7 år siden · HanneR