3Som hvem ellers
Ser ind i natten gående mellem mig og beton · Rører ved verden vikl... [...]
Digte
1 år siden
23 mand og en dør
Tre mand forsøger sig ind ad døren · Lysglimt og den tredje står st... [...]
Digte
1 år, 2 måneder siden
3Klædernes liv
Dine bukser løber afsted med dig frem til den franske restaurant · ... [...]
Digte · leve, eksistentielt, moderne samfund
1 år, 2 måneder siden
2Sorte Sankt
"Prøv lige at se, vi har bygget noget, hahhahaha" blev der råbt i... [...]
Kortprosa · eksistens
1 år, 2 måneder siden
2På skovtur
Skoven viser sig med hele sin krop · Barn forsvinder fra far i mørk... [...]
Digte · identitetskonflikt, eksistentielt, angst
1 år, 2 måneder siden
3Hønseringen
Han ville ikke. Han ville simpelthen ikke. De andre prøvede ham a... [...]
Kortprosa · konflikt
1 år, 2 måneder siden
2Venner?
Et glas til til Johnny · Johnny er fuld · Fuld Egon er vågnet op igen... [...]
Digte · tidens gang, sprog, hjem
1 år, 3 måneder siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jens Müller Hasle (f. 1983)
"Prøv lige at se, vi har bygget noget, hahhahaha" blev der råbt inde fra skuret. Peters forældre var ikke hjemme og jeg var lige ankommet til hans hus, hvor ham og Heino tydeligvis havde gang i et eller andet ude i skuret. Jeg kom ind og så en kæmpe bong. De grinede totalt meget over min reaktion. Den var faktisk ret flot lavet. Stort, tykt metalrør, som var svejset sammen med en kop på en eller anden måde. Så havde de spraymalet resten, hvorefter de havde kørt noget gummi med riller i hen over i en spiralform. Resten var også blevet eftersprayet.
   "fuck den er fed!" udbrød jeg.
   "Ja fandme tak skal du ha'!" ha sagde Peter
   "Nu skal vi sgu på tur!"
   Vi boede kun 5 kilometer fra grænsen, så den naturlige tur udmundede sig i en cykeltur på papegøjestien på vej mod Tyskland. Her var der ofte fred og gemmesteder. Selvom vi kun var omkring 13 kunne vi sagtens skaffe hash på disse kanter. Der var masser af gamle hashhoveder eller hippier med et pænere ord, som ville sælge til sådan nogen som os. Vi cyklede afsted, godt 3 kilometer og fandt et perfekt spot under en lille bro med en masse store sten, som vi kunne sidde på i fred og ro. Vi satte os tilrette og både miks og bong kom frem. De to andre styrede den slags totalt. Hvad det angik var jeg faktisk lidt udenfor, men jeg bidragede med viden om den nyeste musik og det gode humør. De havde godt gang i miksen nu og den var snart færdig. Kl. var ca. 13 og jeg gruede en lille smule for om jeg ville være for skæv til at holde masken under aftensmaden ved 18 tiden, hvis jeg altså sugede.
   Så var der sugetid. Heino som altid grinte sad og holdt Peters hår, mens han sugede i bongen. Vi havde alle tre set narkofilmen fra Aalborg 'Portland' et par dage før. Her var der en scene med nogle bøvede hashere, der sagde 'Tænder du feden?', hvortil der blev sagt 'Ja så holder du håret'. Det syntes vi var mega sjovt. Og nu sad Heino så og holdt Peters halvlange hår, mens der blev suget. Peter gik i gulvet. Ja han besvimede faktisk. Vi gik lidt i panik og klaskede ham på kinderne. Han kom lidt til sig selv, men var totalt skæv. Heino syntes det var så sjovt, at vi burde kalde den nye bong for Sorte Sankt. Den var i hvert fald sort, men hvad med 'sankt'?
   "Jo" sagde Heino. "Peter sank da totalt i gulvet efter sugning ik' os? ".
   "Nå ja, det er da et pissefedt navn" sagde jeg så.
   Peter lå bare og boblede og havde det lidt dårligt samtidig med, at han udstødte nogle små grin en gang imellem.
   "Men har sankt ikke et eller andet med kirken at gøre? " spurgte jeg.
   "Who gives a shit - han sank da, gjorde han ik?" sagde Heino så, mens han fremstod sejere end sej.
   Vi kom aldrig hjem til aftensmad den dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/02-2023 22:40 af Jens Müller Hasle (Bullensohn) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 511 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.