Helbred · Sofies 5-trins selvværds-kursus

11 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Trin 1: Tænk over hvilke ting, ved dit udseende, du er glad for.

Næste trin følger d. 12. oktober.

5 år siden
5 år siden

Jamen, det er hurtigt overstået! :-)

5 år siden
5 år siden

Ja, jo, jeg er da meget pæn, alderen taget i betragtning. Hvad mon næste trin er?

5 år siden
5 år siden

Trin 2: Vælg et mantra, der omhandler dit udseende. Eksempelvis: Jeg har et sødt smil. Sig det til dig selv hver gang du ser dig i spejlet.

5 år siden
5 år siden

Jeg kan godt være mig selv bekendt.

Jeg behøver ikke at sige det til spejlet, for jeg ved det godt.

5 år siden
5 år siden

Bravt at du sætter dette op, Sofie.

5 år siden
5 år siden

Trin 3: Tænk over hvilke ting, du er god til.

5 år siden
5 år siden

Jeg er fantastisk god til at se væk, når nogen ser på mig. At afbryde øjenkontakt efter to sekunder er mig lige så naturligt som at trække vejret.

5 år siden
5 år siden

Joh, noget er jeg da god til, for eksempel til at omgås alle slags mennesker, og jeg kan da også skrive.

En kammerat der engang skulle anbefale mig til en stilling sagde: "Han er god til at snakke, og det er det eneste han kan." - Jeg tilføjer så skrivningen, men det er nok snakken som smitter af på den. - Jeg fik forresten stillingen og havde den i ti år.

5 år siden
5 år siden

Trin 4: Vælg et mantra, der omhandler dine egenskaber. Eksempelvis: Jeg er en god mor. Jeg møder altid til tiden. Jeg er god til at få andre til at grine og slappe af. Sig det til dig selv hver gang du ser dig i spejlet.

5 år siden
5 år siden

Trin 5: Når du får en kompliment, så tænk: "Yes! Endnu en fan." Det lyder skørt, men det virker. Det får dig til at lægge mærke til komplimenter, og du tager ordene til dig.

5 år siden
5 år siden

Ja, det er skønt at få en kompliment - og at give dem. Så er man også styrket til at modtage kritik.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Sofies 5-trins selvværds-kursus er startet 10/10-2018 22:14 af Sofie Frost (sofiesverden) og er placeret under Helbred.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
1 dag, 9 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
3 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
3 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
19 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
25 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
25 dage siden · sofiesverden

Helbred

4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 13 dage siden · Ansu
8Hvordan har du det
2 år siden · Engbo
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
3 år siden · dino
0DI Georges syndrom. Helbreds opdate...
4 år siden · Savanti
7Helbred opdatering.
5 år siden · Savanti
11Sofies 5-trins selvværds-kursus
5 år siden · Kåemer