Hyggekrogen · Caruso

3 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg HAR opdaget at julen er overstået. Og dog, varer den ikke til påske? Eller i hvert fald til Helligtrekonger. Nå, men nu skal vi altså have en julesang, en af de allerbedste, og i en indspilning der er hundrede og tretten år gammel. Det er Enrico Caruso, nok den største af det tyvende århundredes tenorer, måske ved siden af Jussi Björling.

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Jeg har aldrig rigtig lyttet til optagelser med Caruso. Men jeg kender Melchior og Björling. Og for den sags skyld også Aksel Schiøtz som på sit favoritfelt var svær at overgå. På hans indspilninger stod der altid "take one." Perfekt i første forsøg.

Meget går i glemmebogen, og kun godbidderne er bevaret.

5 år siden
5 år siden

Jeg har ikke lyttet så meget til Caruso, men jeg ved godt, at han var foregangsmand hvad indspilninger af musik angår. Han klarede at få det til at fungere så godt som det var muligt med datidens primitive indspilningsteknik, hvor man skulle synge ned i en tragt.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Caruso er startet 01/01-2019 09:21 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
7 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
26 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 19 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque

Hyggekrogen

43Dagens DJ
2 måneder, 3 dage siden · Ansu
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
4 måneder, 12 dage siden · HamDenKorte
0Den kærlighed
7 måneder, 10 dage siden · MariaMolgaard
5Alternativer til Fyldepennen?
11 måneder, 5 dage siden · Arndal k
2I need a vacation ;-)
1 år, 1 måned siden · DeuceF43