Tekstdebatter · Ja ja, ser man det.

3 svar
Senest opdateret 3 år siden · 4 bruger(e) deltager
3 år siden

Jeg ligger mærker til at en hel del bruger engelske titler til deres digte. Det har jeg ikke noget imod, men er irriteret, for man må faktisk ikke heller ikke på spansk, så hvorfor er der nogle der kan slippe afsted med det og andre ikke kan..jeg undre mig bare lidt her for der er da meget jeg gerne selv vil ud med men overholder reglerne herinde, men det er begyndt at irritere mig, for jeg er næsten DN eneste, så jeg ender nok med et spansk digt en dag. Hvis jeg ser 3 engelske titler mere brrrr. Savanti is back...

3 år siden
3 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

3 år siden
3 år siden

Nåh, det er da ikke forbudt at bruge engelske titler . eller hebraiske eller serbokroatiske. Bare det giver mening i forhold til den danske tekst.

3 år siden
3 år siden

Det med udenlandsk er en grænsezone.

På Fyldepennen må man ikke skrive på andet end dansk. Det er for ikke at bane vejen for kinesisk og zulu. Disse sprog kan vi andre ikke forstå.
Men hvad så med engelsk da?
Nej, for så kunne tyskere og svenskere trække diskriminationskortet. For hvorfor skulle ét fremmedsprog have særstatus? Føjer man så dem, vil de næste blive arabere og koreanere.
Og snart er fanden løs!

Men en titel som "Churchill has a nice cup of tea!" vil nok gå ucensureret igennem. (Her vil kun smagsdommeriet tælle.)
Så der er nok i praksis en bagatelgrænse med fremmedsprog.

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Ja ja, ser man det. er startet 16/01-2021 21:47 af Ann R. Sørensen (Savanti) og er placeret under Tekstdebatter.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
1 dag, 11 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
5 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
11 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
11 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
27 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 3 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 3 dage siden · sofiesverden

Tekstdebatter

4Digtteknikker: GAS-sætninger
11 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
11 dage siden · Tungnemt
0Astronautens Poetik
1 måned, 3 dage siden · Tungnemt
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 7 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 16 dage siden · AnsuLa
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
6 måneder siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
6 måneder, 1 dag siden · Skriverkunstner