Tekstdebatter · Hvor blev digtene af?

4 svar
Senest opdateret 1 måned, 6 dage siden · 3 bruger(e) deltager
3 måneder, 6 dage siden

Er det bare mig, eller var digte noget mere populære i en årrække omkring år 2013? Det er som om der dengang var digte alle stedet. Og det synes jeg ikke der er længere. Derfor har jeg skrevet en artikel du kan læse lige her:
https://dk.brkmnd.com/Blogaden/523

3 måneder, 6 dage siden
3 måneder, 6 dage siden

Interessant og fyldig artikel.
Jeg kom først til i 2020 på Fyldepennen og kan godt ærge mig over at jeg ikke fandt forummet noget før, måske engang i omkring 2014, for jeg kan se at Fyldepennen har været rødglødende førhen i kommentarer. Nu skal man vist være heldig hvis der kommer en håndfuld kommentarer.

Vi må bare gøre vores bedste for at skruen i vandet og glide støt fremad, så godt vi formår og håbe at flere brugere vil dele deres digte og forhåbentlige fornuftige meninger herom. Hvem ved, måske bliver det igen hipt at udtrykke sig igennem digte - for alting har en fase, og nogle gange veder faserne tilbage på ny.
Jeg er selv ny i digterfaget, men det har ikke taget pippet fra mig trods det til tider er begrænset hvad der bliver lagt op på Fyldepennen. Vi må bare håbe at det vender.

PS. Jeg nød også at læse din artikel "De to måder at skrive digte på - en eller anden teori" selv om du måske ikke er nogen professor.
Kh David

3 måneder, 6 dage siden
3 måneder, 5 dage siden

Hej David.

Tak for kommentar og fedt at du læste med! Jeg synes der var mere variation i gamle dage (altså 2010-2016 eller deromkring) her på fylderen. Med variation mener jeg flere forskellige tekster. Endda flere forskellige digte/digtere. Og jeg tror det hænger sammen med at der var mere gang i (undergrunds)miljøet omkring digtning. Jeg kan ikke huske forfatterne selv. Men jeg kan svagt huske en række digte/tekster hvor jeg godt at vide hvad er blevet af forfatteren bag.

Anyway, du har helt ret. Hvis der skal liv i miljøet igen, er det os selv der skal skabe det. Jeg må lige prøve at oprette et forfatternavn :-).

3 måneder, 5 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Jeg tænker det hænger sammen med de sociale medier.

Bare ved den sætning kan jeg skrive mange ting, så mange jeg ikke ved hvor jeg skal starte. Men jeg tænker der er en sammenhæng.

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 6 dage siden

Hej PeterElias.

Jeg synes da du skal prøve at skrive et par af dem. Jeg er vild med konkret input, og det er et emne jeg synes er super interessant. Altså det med SoMe og hvad det feks. gør ved digtning.

1 måned, 6 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Hvor blev digtene af? er startet 21/01-2024 15:52 af Martin Madsen (Tungnemt) og er placeret under Tekstdebatter.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
1 dag, 1 time siden · heksemutter
45Dagens DJ
5 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
10 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
10 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
27 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 2 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 16 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 9 dage siden · Kafkaesque

Tekstdebatter

4Digtteknikker: GAS-sætninger
10 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
10 dage siden · Tungnemt
0Astronautens Poetik
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 16 dage siden · AnsuLa
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
6 måneder siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
6 måneder siden · Skriverkunstner
4Til dem der skriver romaner...
9 måneder, 10 dage siden · MollyTrine
3Redigering for nybegyndere
1 år siden · Zofrost
9Kritik til tale
1 år, 3 måneder siden · Nicolas Jessen
8Hvor mange læser egentlig noveller ...
1 år, 6 måneder siden · Henning Nørgård