Religion, politik og samfund · Troen og kirken

11 svar
Senest opdateret 2 år siden · 4 bruger(e) deltager
2 år siden

Jeg vil ikke se mig selv som troen medmindre man siger filosofi er troen men så er jeg ogås 5% kristne jeg elsker pg har en stor beundring til kirken til jule aften fordi jeg for en meget ubeskrivelig føles af at vær hjemme og bare fordi jeg ikke synger så er kimer nu til jul er en meget betydning fuld sang eller op alting gud har gjord ikke en jule sang også et barn på bare fødder de sange er en meget stor meningsfuld for mig også gik jeg på kristen efterskole og jeg var så deprimeret men jeg lærer det med det handle ikke om man skal tro på Jesus var et barn eller gud var virkelig men der skal vær tilgivelse i os alle og havde lige miste min farmor der var min bedst ven efterskole havde en kirke jeg i al hemlighed var over ved når jef stak af fra timerne fordi det var uoverskuelige så gik jeg der over og fik en tilgivelse til min farmor og jeg fandt en kærlighed til døden der var specielt også fordi jeg var selvmord truet men fandt en smuk og befriende ting i at vær død i en levende verdnen hvordan har i det med kirken og er der NOGNE sange i har et forhold til sange

2 år siden
2 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden

Har ikke meldt mig ud fordi kende ikke fremtiden og vil gerne i mine drømme ha en kirke bryllup selv om jeg sige jeg ikke tro på ægteskab så kende jeg mig selv den Holding kan ændre sig men også vidst jeg får børn så Skal de trationel tro døbes i kirken sådan er det i min hoved men som min forældrene har opdraget mig til ikke vær 100%kristen men det var er en folke ting min kærllighed til salmer er stort især et barn på bare fødder og kimer nu til jul og op alting og nu i den hellig time (er dårlig til titler så huske ikke title)

2 år siden
2 år siden

Og min tro er mest der hvor jeg finde en tro og sammen hold til jul men jeg ser den fredfyldt når nogen går i kirke men ja kristen dom er statestik anlæggen men hvad er ikke det jeg tro på man kan vær for troende som fx går jeg ikke ind for når forældre fravælge deres børn venner på grund af tro og går ikke en for de skal leve 100% på det er det rigtig jeg tro op livet er meget mere noget en der kun har vær det derfor min kærlighed til tid og rum tomhed fordi vi leve i en verden med tro og det sætte os i kasse hvad vil vi være vidst troen ikke er der jeg elske den til tomhed fordi det er der vi for lov og vær frie og leve jeg forbryde ikke dem der tro på det de tro på men jeg er bare ikke overbevisning på at der fandtes et gud eller Jesus eller alle de andre jeg tro på kærlighed og tilgivelse ikke andet Tro hele ikke på ondskab ondskab er bygget på man føle sig forrådt også går man imod den

2 år siden
2 år siden
#4

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden
#5

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden
#6

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden

Jeg går mest op i salmer og den der du ved jo faktisk ikke hvad sandheden er men jeg Tro ikke på Jesus fordi jeg nok mest bliv overasket over hvor meget jeg tro på der var ne fod mand der så os som vi var uden og dømme og med tilgivelse komme vi lang men da der findes så meget had og fremmedhad i verden og dem der har selvmord tanker jeg mærker personlig at Jesus er bare et drøm om en der tro på vi er som vi er og vi skal leve så længe som livet vil ha os men hvad nu vidst dem der ikke ønske livet og skal gå igennem en helved for bare og vente til vi døder Jesus for mig blev en del af myte noget der kun vær sandt men også med tiden blive opdigtet det meget smuk ved Jesus er det er filsofisk i alle de spørgsmål som der findes tusinde svar på men det en had til Jesus jeg har men jeg elsker kirkens glæde og ro afslapning og især i samler tro mere på den glæde og og sorg og Lykke kirken bringer i mig inde i kirken er du beskytte fordi Jesus skulle passe på os men hvad med kristendom udenfor kirken tro kristendom kun er i væggene i kirke udenpå er det bare en smuk bygningn

2 år siden
2 år siden
#8

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden

Jeg har aldrig været religiøs. Jeg har dog haft frygten for straf i ungdommen. Det var faktisk venstrefløjen der fik mig ud af den.
I dag er jeg helt overbevist om udviklingslæren.
Men jeg er tilhænger af Folkekirken. Fordi den er der. Vi har en folkeligt baseret institution hvor vi kan komme - eller lade være. Man kan ikke være i unåde der.
Der er nogen der vil afskaffe den og etablere et alternativt folkeligt fællesskab. Det er typisk ateistisk forening. Men det er et vildspor. Afskaffer man Folkekirken kan man ikke bare lige lave et nyt folkeligt fællesskab. Det vil være en dumhed.
og så er jeg en elsker af kirkelig musik, både katolsk og reformert.

2 år siden
2 år siden
#10

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden

Tro man skal glemme og tænke kirken er en pligt og folkelig men at tænke på sorgen og glæden i en kirke er som sagt ikke troen når jeg taler højt men kan ikke lad vær med og tænke om det men vreden i at Nogen lad alt det onde komme til sig i verden er ikke en Guds ønske men som jeg ser det modsiger gud og de andre tro da jeg tro meget en tro har meget med holdning og overbevising om og krig jeg vil bare ikke kalde mig for troende fordi der er noget der er større ude i verden og tro ja på gud tilgiver alt og alle men tro ikke det uden fordomme vi som jeg synes lave en forkert billede af gud forklar den forkerte del af gud vil hele snakke om salmer en om gud selv eller Jesus fordi mange salmer som barn på bare fødder beskrive netop en ukendt beskrivelse af Jesus efter min mening alt en hel alm barn kom til vor runde jord i bare fødder kun ligeså godt vær nyfødt men salmer har ligesom snakke om tro er kærlighed til alt levende liv og håb på vi ser anderledes jeg kan li vi kun blive bedre til og se hjertet i os alle historien i os alle og ånden. I os men vi kan ikke andre personlighed og vi skal hel ikke prøve når men anden snak hvad er din yndlings kirke salme sang og hvorfor beskriv din fortolking af den sang du vælge

2 år siden

Besvar debattråd

Debatten Troen og kirken er startet 25/07-2021 22:56 af Maria jayashree (MariaMolgaard) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
2 dage, 21 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
8 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
8 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
24 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 13 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 25 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 14 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 18 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 19 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 21 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 22 dage siden · Tungnemt

Religion, politik og samfund

1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 19 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 21 dage siden · Ansu
3Dagens Dok
5 måneder, 16 dage siden · HamDenKorte
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 22 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 23 dage siden · Ansu
3Din yndlings kirken salme sang
5 måneder, 27 dage siden · Skriverkunstner
11Filosofi
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
4Tro og juletid
1 år, 5 måneder siden · Inghard
42Menneskerettighederne
2 år siden · BjørnLangkilde
11Troen og kirken
2 år siden · MariaMolgaard
3Gør ægte kærlighed blind?
2 år siden · dino
22Lykke
2 år siden · Engbo
137Virus
3 år siden · dino
46Big Brother Is Watching You!
3 år siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
3 år siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
3 år siden · Savanti