Religion, politik og samfund · Hvad er du taknemmelig for i dag?

161 svar
Senest opdateret 3 måneder, 23 dage siden · 51 bruger(e) deltager
5 år siden

At vågne med mine sanser i behold.

5 år siden
5 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

At matematik 2 ikke var så svært i dag og jeg fik lavet min hjemmeaflevering inden forelæsningen sluttede. (små glæder, men glæder)

Mvh.
Dani

5 år siden
5 år siden

Mit barnebarn kommer og får frokost i frikvarteret.❤️

5 år siden
5 år siden

Jeg har lige fået besked på at 2 af mine malerier er godkendt på en censurered udstilling. Wiiiii

5 år siden

Viser kun 10 af i alt 161 indlæg
4 måneder, 4 dage siden

At vi kan låne naboens bil hele weekenden, så vi blandt andet kan komme over broen til barnedåb på søndag.
(Vores egen bil blev totalskadet i søndags, men der skete heldigvis INGEN personskade. Også noget at være taknemlig for.)

4 måneder, 4 dage siden
4 måneder, 4 dage siden

At jeg er i stand til at tro, at det hele er en illusion. Den formfor tro rummer et vist ansvar, hvilket jeg sætter stor pris på at forvalte.

4 måneder, 4 dage siden
4 måneder, 2 dage siden

Rugbrød i alverdens varianter - eller "danskbrød" som jeg engang hørte fra en nordmand at de kalder det nordpå. At det slet ikke er til at opspore i andre lande siger noget om hvor privilegerede vi er, ift. brød. Lidt væskeholdige grønsager på, og man har et festmåltid der mætter, ulig hvidt brød. Eller bare chokolade eller honning på, s'følig. Trods DK er verdensberømt for vor smør, så er smørbart margarine både billigere, mindre fedtholdigt og med nok pålæg på ikke til at smage forskel på, ift. smør. Processen omkring hvordan såvel smør som mælken dertil udvindes, er afskyelig - men det er en anden snak :-)

Også - jeg går forbi en sø med ænder næsten dagligt, og endelig, ENDELIG, er der kommet et skilt der siger "Fodr ikke fuglene" - omend folk gør det dagligt alligevel. Men igår lørdag havde nogen spredt frø på jorden ved siden af søen - med den sædvanlige massepsykose i fuglene, med voldtægter og slåskampe fordi de stresses af 2 ting = den for dem usunde mad der giver dem diarré (som afilter søen, deres køkken, hjem og toilet - når du fodrer dem dræber du dem på sigt, ligesom du dræber søen) og stress deraf, og desuden mad på jorden som er som stoffer for dem - de spiser samtidig jord og skidt, som flår deres maver op indefra - det er fugle, og ligesom børn ved de ikke selv hvad der er godt for dem. Igår så jeg en moder med 2 små børn som begejstret fortalte dem "se, ænderne slås! er det ikke sjovt?!"...

Jeg er taknemmelig for at fugle-massepsykosen kan styres, igennem fløjten (først høj tone der så toner lavt ud - det afstresser hele flokken og får dem til at opføre sig ordentligt, omend det ikke afhjælper deres diarré). Fodr ikke fuglene!!! De er dinosaurernes efterkommere, og er altså hardcore! Jeg er taknemmelig for de mange der lytter når jeg forklarer det til nye idioter, dagligt efterhånden. Fodr ikke fuglene - de har masser af mad, og har ikke brug for junkfood, ligesom at voldtægter bland ænder er unaturlig adfærd - de har mageritualer hvor de danser for hinanden i intens øjenkontakt inden parring, når de ikke stresses af sirener og folk med ego-intentioner om en god gerning ved at fodre dem, troende at deres kamp for stoffer er naturligt.

4 måneder, 2 dage siden
3 måneder, 28 dage siden

Jeg er taknemlig for livet og det som det lærte mig igennem godt og ondt.
Jeg er taknemlig for at kunne sige, jeg ville gøre det igen.
Jeg er taknemlig for at være mere interesser i andre menneskers skæbne end min egen. Jeg er taknemlig for at jeg og min familie har det godt.

3 måneder, 28 dage siden
3 måneder, 28 dage siden

Jeg er taknemmelig for
At mennesker ikke er ens
At nogle vil
At ingen ikke kan se æstetisk på tilværelsen
At alle bidrager på deres måde - uanset
At der ikke findes godt og ondt
At filmen Terminator ikke er andet end den den er

3 måneder, 28 dage siden
3 måneder, 23 dage siden

I den sidste tid har jeg en fornemmelse af inderlig fred uanset de mange katastrofer man hører om i verden. Af erfaring ved jeg også, at jeg kan holde fast ved det. Jeg ved ikke helt nøjagtig, hvad der vil ske, men jeg er taknemlig over den inderlige fred.
Jeg er taknemlig for at vi, i alderen over 80, kan deltage aktiv i livet, selv om vi har måtte have OP et par gange de sidste par år.
Jeg er også taknemlig for at kunne gå i fitnes hver uge og at kunne synge i et kor hver mandag.

3 måneder, 23 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Hvad er du taknemmelig for i dag? er startet 08/02-2018 14:45 af Hanna Fink (Fink) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4Venne/følge liste.
4 dage siden · Ansu
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
4 dage siden · Snowlion
10Jeg bliver udgivet!
4 dage siden · Ansu
8Dagens citat
5 dage siden · Ansu
520Kontraster
16 dage siden · Savanti
0Hvilket forlag passer til min bog?