Religion, politik og samfund · Tro og juletid

4 svar
Senest opdateret 1 år, 5 måneder siden · 3 bruger(e) deltager
1 år, 5 måneder siden

#jul #danskjul #kirke ? Kære...HVEM DU NU EN ER
#kirken betyder forskellig for mange nogen vil sige min er den dysters tanke om kirken men for mig er den ligeså meget smuk som at tro på en bestemt mand der leve på jorden den del jeg tro er måske mørk liv og død det smukke imellem der du stille spørgsmål og du for spørgsmål tilbage

dansk julekirk tradition
har aldrig vær den største på familie tradition
men jeg tro måske jeg har mere og mere indføreste det med årene
dansk jule gudstjeneste har stået mig nær tiden konfirmation forberedelser
kan huske som barn var det skole tradition vi gør det på sidst skole dag før julehygge og julelege
og mener selv vi gjord det da jeg var hel barn i familie julen men vi i familien har aldrig brugt ord skal vi det tradition dog da corona var der sidste år og kirken gik under forholdregler anbefalinger og ingen kirke kan man græde indeni uden og vær fast troende men bare sørge indeni for ingen julesamler som dejlig er jorden går måske mere i kirke for samlerne
ord har altid betyde hele verden for mig for ord er hele verden nydelsen af ovalen finkerne der rammer dirigenterne og lyset bliver sparker i juletid lys i lysekronen Jesus på sin kors jomfruen Maria med Jesus barnet de 3 vise mænd efter tanker og spørgsmål er jeg eller er jeg ikke var ikke god i oplæsning af biblen huske sjælen fader vor men julesamler bogen i hånden og ikke kun læse så kun jeg stadig melodien fra oval og kun gætte til ordet men altlid og indrømme gerne give Jesus os lov til og vær her når man kun gør det mindste 1 gang om året på samme dato kirken forbinder jeg med den gamle dansk danmark hygge omsorg fred kærlighed små smil til ældre smil
døbte begravelser og alt det smukke imellem
men vil ikke sætte i kasse om at væt troende for vi kende jo ikke sandheden

#ordblind

1 år, 5 måneder siden
1 år, 5 måneder siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

1 år, 5 måneder siden
1 år, 5 måneder siden

Man ser Gud over alt i naturen, vi er skabt i hans billede. Noget inden i os mennesker vidner om hans eksistens. Bliver man skuffet i livet, er det let og giver Gud skylden og komme til den konklusion, han ikke eksisterer. Da vi fik et meget handikappet barn gjorde jeg nøjagtig det. I det øjeblik stod Jesus foran mig i hvide klæder, jeg vidste, han altid havde kendt mig og vidste alting om mig. Det var et meget helligt øjeblik. Hvis der var noget i livet jeg var i tvivl om senere hen, ventede jeg, til jeg havde fået et svar på den ene eller anden måde, for hans ånd taler til os på mange måder. Hold fast på troen.

1 år, 5 måneder siden
1 år, 5 måneder siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

1 år, 5 måneder siden
1 år, 5 måneder siden

Nicolas.
Jeg ser det som en stor tro, hvis man kan sige Gud ikke findes.
Ja igennem skuffelser vokser man, eller man forandrer sig de fleste gange,
det giver jeg dig ret i. Alligevel undrer jeg mig over, hvad der er sket med dig, jeg ved du har stået til troen før i tiden.
Måske jeg ikke har ret, men jeg mener at mærke, at mange dansker føler, de ikke lever livet fuldt ud som de gerne ville. Mit svar ville være - gøre noget ved. Hvis jeg var ung igen, ville jeg udvandre til Dubai eller Katar og begynde på noget der. Mvh Inge

1 år, 5 måneder siden

Besvar debattråd

Debatten Tro og juletid er startet 11/11-2022 03:19 af Maria jayashree (MariaMolgaard) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
2 dage, 18 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
8 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
8 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
24 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 13 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 25 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 14 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 18 dage siden · Ansu

Religion, politik og samfund

1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 19 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 21 dage siden · Ansu
3Dagens Dok
5 måneder, 16 dage siden · HamDenKorte
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 22 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 23 dage siden · Ansu
3Din yndlings kirken salme sang
5 måneder, 27 dage siden · Skriverkunstner
11Filosofi
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
4Tro og juletid
1 år, 5 måneder siden · Inghard
42Menneskerettighederne
2 år siden · BjørnLangkilde
11Troen og kirken
2 år siden · MariaMolgaard
3Gør ægte kærlighed blind?
2 år siden · dino
22Lykke
2 år siden · Engbo
137Virus
3 år siden · dino