3Den sidste balkjole
En ny slutning · - De har vel hørt, at de unge skal danse lidt nede... [...]
Blandede tekster
19 år siden
0Tronen er tom
Den mørke lammelse · presser Prinsessen · ned mod endelsen · Prinsessen... [...]
Digte
19 år siden
0Elskes
Og så efterlignede du mine ord · tog dem fra mine læber · så dejlig... [...]
Digte
19 år siden
4Dyret
Mit hoved blev trykket ned i den klamme, våde, mørke jord. Jeg fi... [...]
Noveller for børn/unge
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anna Bjerre (f. 1990)
En ny slutning

- De har vel hørt, at de unge skal danse lidt nede hos os på lørdag - Herren ved, de trænger til at få benene rørt - og så tænkte vi, det kunne måske nok more Dem, frøken Antonie, at komme ned og se på...
Antonie blev skuffet og vred over doktorfruens nedgørende ord. Og især da doktorfruen begyndte at le hånligt. Antonie prøvede at skjule sin vrede og vendte ansigtet bort. Hun trådte tilbage og drejede rundt, og gik med lydløse skridt ind i stuen. Derfra kunne hun høre sin moder og søster undskylde Antonies opførsel.
- Selvfølgelig kommer vi ned og ser på de unge mennesker danse til ballet... Os alle tre... sagde moderen smilende.
Antonie sad med sin fine balkjole i sit skød. Hun ønskede, at hun var ung som i de gamle dage. Men hun skulle nok vise doktorfruen og alle de andre madammer, at selvom hun var gammel og grå, kunne hun stadig bære sin balkjole, og dertil danse blandt de unge.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/08-2005 10:02 af Anna Bjerre (nefila) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.