Gennemkørende tog


10 år siden 5 kommentarer Kortprosa

2En Verden Nedenunder - Kapitel 1
Dagen før havde Luka holdt en begravelsestale for sin far, kong K... [...]
Fantasy
10 år siden
5Gennemkørende tog
På en bænk på stationen sidder en mand. Jeg har set ham sidde der... [...]
Kortprosa
10 år siden
3Ignorat
"Bare det var i morgen eftermiddag," sukkede jeg og tog den sidst... [...]
Noveller for børn/unge
10 år siden
3Bankrøveri
"Hænderne op!" råbte Anders. Han holdt sækken, der skulle fyldes ... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kasper Lapp (f. 1979)
På en bænk på stationen sidder en mand. Jeg har set ham sidde der ofte og slår mig ned ved siden af.
   "Hvor skal du hen?" spørger jeg.
   "Ingen steder."
   "Det er en sjældenhed på en station," siger jeg kækt.
   "Jeg holder af de gennemkørende tog," forklarer han. "At vide, at jeg kan ende mit liv på få sekunder, hvis jeg vil."
   "Men vil du da gerne dø?"
   Han trækker på skuldrene.
   "Så du er altså ubeslutsom." Jeg tager en mønt frem. "Hvad med at gøre sådan her: krone, så springer du."
   Han svarer ikke. Jeg kaster. Mønten snurrer i luften og lander. Jeg rækker min hånd mod manden, så han kan se resultatet. Han rejser sig og går uden et ord.
   Jeg bliver siddende og venter på et gennemkørende tog.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/07-2013 13:46 af Kasper Lapp og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.